Eperjesi Ágnes műveiből három kiállítás rendeznek egy időben: a Mai Manó Házban, a Nessim Galériában és a székesfehérvári Szent István Király Múzeumban. Eperjesi Ágnes képzőművész évek óta kutatja a fényképezés lehetőségeinek kitágítását. Az 1990-es évek végén alakította ki azt az egyéni vizuális világot, amely munkáit azonnal felismerhetővé teszi. Polaroid fotogramjaival a klasszikus fotogramok világát újította meg. Izgalmas színtani nyomozásának eredményeit három intézmény összefogásában egy kiállítássorozaton mutatja be.
A materiális megközelítés bemutatásának terepe a Mai Manó Ház, ahol Mindig lesz friss szennyes címmel nyílik meg a sorozat első kiállítása április 30-án. A tárlat a művész korábbi műveinek egyenes folytatása: ironikus, a házimunkából kiinduló és onnan elrugaszkodó művek mellett videómunkát és interaktív installációt is láthatunk. A kiállítást Gács Anna kritikus nyitja meg április 30-án 18 órakor a Napfényműteremben.
A Nessim Galériában nyíló kiállításon a színes fény és a fotópapír találkozásának tettenérésére esik a fő hangsúly. A kiállítás nagyméretű színes fotogramjain egy színtani tanulmányút absztrakt eredményeit követhetjük nyomon. A kiállítást Zemplén Gábor tudománytörténész vetítéssel nyitja meg május 5-én, 19 órakor.
A székesfehérvári Szent István Király Múzeumban a nézők interaktív fényinstallációt és videóanimációt láthatnak. A Rövid ima című munka az elsötétített Díszteremben kap helyet: a vetített szövegek a nézők közreműködésével válnak olvashatóvá. Ahogy a néző végigsétál a két projektorból egymásra vetített betűk olvashatatlan mondatcsíkja előtt, akaratlanul is kitakarja hol az egyik hol a másik vetítő fénysugarát. Így áll össze számára a szöveg értelmes mondattá. A kiállítást Bán Zsófia író, kritikus nyitja meg május 9-én, 11.30-kor a Szent István Király Múzeum Dísztermében.