Lőrinczynek 1967-ben nyílt egyéni kiállítása, ahol bemutatta Mikrokozmosz című sorozatát, majd ezt követően a Makrokozmoszt. Az apró tárgyakból épített absztrakt kompozíciókat asszociatív képsorokká fűzte össze. Az alkotó egyik tanulmányában a következőképpen írta le munkamódszerének elméleti alapjait: "A képsorok létrejöttét legtöbbször állapot-problémák kifejezése indokolja. Vagyis azoknak a tartalmaknak a kifejezése, amelyeket a gondolkodás induktív és fogalomszintetizáló (és teremtő) tevékenysége produkál, és ezért képi kifejezésük - a közvetlen vizuális valóság egyedi jelkulcsrendszerével - nehézségekbe ütközik. Mégpedig azért, mert az absztrakciókban létrejövő és csak ott otthonos tartalmak éppen a valóság térben és időben széttagolt jelenségeinek szintéziséből keletkeznek mintegy induktív módon: sok egyediből az általános irányába, de anélkül, hogy a valóságban olyan dologi megfelelőjük volna, mely egyetlen és vele azonos." Később Lőrinczy az Egyesült Államokba emigrált, s itt jelent meg "New York, New York" című albuma, mely a camp és a pop világát örökítette meg egyedülálló módon. Később a montázstechnikával kísérletezett, amely során lehelet finom képeinek a fő motívuma a repülőgép lett. Ezúttal a Budapesten látható tárlaton Lőrinczy hatvanas évekbeli munkásságából kapunk egy kis ízelítőt, amely korszak a progresszív magyar fotó történetének egyik legizgalmasabb fejezete. Mindez a "Műhely 67" című csoportos kiállítással a középpontban, ahol természetesen ő maga is kiállított. A kiállítás helyszíne: Vintage Galéria, Budapest, Magyar u. 26. A kiállítás látható: 2006. október 17. - november 10. Nyitva tartás: hétfő kivételével minden nap 14-19 óráig, valamint előzetes bejelentkezés alapján 06-20-913-6291
További cikkek ebben a rovatban