A Velencei Biennále Pályázat kapcsán esett szó először a fiatal képzőművész, Nemes Csaba Remake című projektjéről, amelyben a 2006 őszén, Budapest utcáin történteket idézi fel. Tízrészesre tervezett rövidfilm-sorozatából eddig három készült el. Az Elindul a tank... vagy a Túró Rudi című animációival Nemes utal ugyan konkrét politikai eseményekre, de bennük legalább akkora szerep jut a fikciónak. Combino song című munkáját például úgy tekinthetjük, mint a nagyvárosi forgatag, a mindennapos nyüzsgés sajátos - dinamikus és kritikus hangvételű - sűrítményét.

Nemes Csaba távolságtartását mindattól, amit animációiban feldolgoz, már címei alapján érezhetjük. Remake: újrajátszása, átdolgozása, aktualizálása mindannak, ami már megtörtént. De tévedünk, ha azt hisszük, mindezt azért teszi a művész, hogy utólag mindnyájunknak feloldozást adjon. Az újrajátszott történetek végső soron ellentmondást keltenek, csalódást okoznak.
Nemes például utal arra: mennyire ambivalens az a párhuzam, amit sokan az 1956-os és tavaly őszi események közé kreáltak. Mindezt a technikája megválasztásával is hangsúlyozza az alkotó, aki azért kötött ki a rajzfilmnél, mert az a realitás határait áthágó dolgok megmutatására a legalkalmasabb. - Azért is választottam a rajzfilmformát, mert ezzel akartam eltávolítani a történteket a dokumentumfilm politikai jellegű üzenetétől - nyilatkozta Nemes Csaba.
Mindemellett a Remake modellezi a mai ember tájékozódási szokásait. Vagyis azt a jelenséget, hogy manapság már nem kizárólag - vagy nem elsősorban - a rádióhírekből, a tévéhíradóból vagy az újságokból informálódunk. Hanem, mondjuk videómegosztó oldalakról, ahol nem riporterek anyagait nézzük, hanem magánszemélyek videókamerával vagy mobiltelefonnal készített felvételeit. Nemes az újságok és a televízió mozgatta hírdömping mellett ezeket a privát anyagokat is archívumnak használja. A Remake mától május 31-ig a Liszt Ferenc tér 10. szám alatti Knoll Galériában látható, majd - a tervek szerint - ősszel a Kiscelli Múzeumban, kiegészítve, megint bemutatják.
Mellesleg Nemes Csaba Remake című munkája eredetileg az idei Velencei Képzőművészeti Biennále kurátori pályázatában szerepelt. Bár a szakmai zsűri a tizenkét pályázó közül a legjobbnak ítélte projektjét, formai hiba miatt elutasította azt. A művész ugyanis egy manchesteri párossal közösen pályázott - ez hivatalosan két kurátori személyt jelentett volna - a pályázat pedig csak egy poszt betöltéséről szólt.