Dax egyszerre több műfajban alkot, készít absztrakt festményeket, amelyekben ötvözi a hagyományos technikát a digitális kollázs elemekkel, reliefeket, digitálisan irányított mobilokat, plasztikus térmunkákat, szobrokat, óriás méretű térkompozíciókat, és tervez objekt-design bútorokat, absztrakt művészetként felfogott épületeket.
Kevés, de annál ragyogóbb színekkel dolgozik; a mobil vidámságokat minden játékosságuk ellenére komolyan kell venni. Alkotásaiban a halmozástechnikát alkalmazza: szeretné ?ha a zűrzavart tanulnánk meg élvezni?.
A Museion No. 1 Galériában látható tárlat ma két mozgó relieffel, térben kibontakoztatott képpel gazdagodott. Dax elmondása szerint ezt a kibontakozást úgy lehet fokozni, ha az elemek mozgásba lendülnek.
A művész a munkáiból rendezett multimédiás találkozó és vetítés kapcsán elmondta; táblaképei csupán szimbolizálják a mozgást, a kép csak a néző képzeletében mozdul meg. Amikor kibontja a képet, a közönséget beengedi a képbe, így a tér és az absztrakt festészet részévé válunk. A művész vágya, hogy ténylegesen éljünk ebben az elvont világban, amelyet száz év után már valósággá kellene tenni.
Az 1954-ben Budapesten született Dax designt, festészetet és építészetet tanult azzal a céllal, hogy komplex művészeti világot hozzon létre. Legkorábbi képei a bauhaus imádatából erednek, ezeket próbálja meg folyamatosan izgalmassá tenni. Munkáinak egyik célja a bauhaus továbbélése, továbbfejlesztése.
A kiállításon elmondta, célja egy olyan művészeti épület megalkotása, amely nem a funkcionalitáson alapul. ?A lelke egy absztrakt kép, ami a megalkotása után a térben válik épületté. Elég, ha ezután próbáljuk meg használhatóvá tenni, ellentétben a funkcionális építészet gyakorlatával, amikor a dekorálás csak másodlagos fontosságú.?
Aki látni szeretné Kilian Leonard Dax munkáit, szombatig még megteheti a Museion No. 1. Galériában.