Testek az utolsó utáni állapotban

Képző

Horog Sára több mint egy évtizednyi alkotómunkássága egészét áthatja a festészet iránti szenvedély, mely nem engedi, hogy a művészeti élet gyors ritmusa vagy trendjei befolyásolják. Talán ezzel indokolható, hogy neve nem mindenki számára cseng ismerősen, alkotásaival a MEO Kortárs Művészeti Gyűjtemény által rendezett Krém 2003 című tárlat óta nem is szerepelt nagyobb kiállításon. Ez azonban nem jelenti azt, hogy felhagyott volna a festéssel, sőt életművét azóta is következetesen építi.

 
Ennek a mély elkötelezettségnek köszönhető, hogy a MOME ipari formatervező szakának elvégzése után a szakma gyakorlása helyett inkább úgy döntött, minden idejét a festészetnek szenteli. Már az egyetem alatt megkezdte ezirányú tanulmányait, melynek részeként fél évig volt festő szakon a Képzőművészeti Egyetem vendéghallgatója. Ekkor készült a Hommage á K.Zs. című három részből álló sorozat is, mely most a Neon Galériában látható, Horog Sára első egyéni kiállításán.
 
A Hússtruktúra címet viselő tárlat első pillantásra talán egy hentesüzlet kirakatát idézi a kampóra akasztott hústömegekkel, állattetemekkel és a halakkal zsúfolt akváriummal. A képeken nyoma sincs az élet kioltását kísérő erőszaknak vagy a tetemek által kiváltott undornak. A puha tollak, a nyálkás halak, a csillogó szaru teljesen másfajta figyelmet követel a nézőtől, mint amilyet a képek témája elsőre felkínál. Az utolsó utáni állapotukban megörökített testek egyetlen struktúra részeként jelennek meg, melynek alapegységei a szálas hús, az érdes inak és a kemény csontok.