Titkos ajtó a bicikli

Képző

Ha egy földönkívüli alaposan szemügyre venné az április 20-án, este fél nyolckor nyíló köztéri bringás kiállítás képeit, azt hinné, a kerekekkel ellátott fémszerkezet valamiféle meditációs eszköz, vagy mechanikus nyugtató - legalábbis ezt állítják a tárlat szervezői. A fotókon az őrült száguldás vagy csak a "szimpla közlekedés" helyett békés heverészést, széles mezőket és nyári délutánban megnyúló árnyékokat látunk.
 

kodalykorond_biciklisfotokiallitas_vancsozoltan_milano_1992.jpg
Vancsó Zoltán: Milánó (1992)
A felhívásra az ország legjobb fotósai ugyanúgy küldtek képet, mint értő amatőrök. A biciklizés mindnyájuk számára ugyanazt jelentette: nem autók közt szlalomozást, nem éles kanyarokat vagy PB-gázpalackkal egyensúlyozást. A tekerés a felvételek szerint a világ legbékésebb időtöltése. Rokon tevékenységei az elhagyott strandon napozás, a délutáni ejtőzés és a gondtalan bóklászás. A kiállított harminc fotó arról tanúskodik, hogy nekünk magyaroknak a bicikli inkább titkos ajtó, amin keresztül kiszállhatunk a mindennapokból, megszökhetünk a forgalomból, a városból.
 
A május 11-ig a Kodály köröndön látható kiállításon a következő alkotók művei tekinthetők meg: Barakonyi Szabolcs, Benkő Imre, Dóka Béla, Fabricius Anna, Gulyás Miklós, Hajdu Gábor, Kapolka Gábor, Kárpáti János Iván, Kéri Gáspár, Kiszely Krisztián, Kudász Gábor Arion, Martincsák István, Molnár Zoltán, Pecsics Mária, Szalontai Ábel, Szilágyi Lenke, Szirtes János, Tóth Márton, Újvári László, Urbán Ádám, Vancsó Zoltán, Vass Tamás.