Tóth Csaba az interpretációiban négyzetesre átkomponálja a korábbi műveket, és a monokróm színekkel újrafestett kép vízszintes tengelyébe egy szót, fogalmat ír bele. Ezzel meditációs magatartást vált ki a nézőben, hiszen a képbe festett fogalom gondolati tartalma immár elválaszthatatlanul hozzáadódik az interpretált kép eredeti tartalmához.
A kiállításon azon túl, hogy tisztelgés a 100 éve elhunyt Paul Cézanne előtt, arra hivatott, hogy felkutassa a fellelhető képi analógiákat József Attila költészete és a korszak magyar képzőművészete között.
2006-ban Paul Cézanne (1839-1906) halálának 100. évfordulójára emlékezünk. A 20. század első felében szinte nincs olyan induló nemzedék, amelyik ne Cézanne festészeti újításain iskolázódott volna, de még a század második felének kezdeti éveiben is fellelhetjük Cézanne nyomait képzőművészetünkben.
Tóth Csaba interpretációiban csak a század első felének Cézanne-i jelenlétét kutatta fel. Tíz évig dolgozott a Cézanne ihletésű magyar festők képinterpretációin, amelyek közt egyaránt megtalálhatók a nagybányai "neósok", a Nyolcak, az Aktivisták, a KÚT és a Gresham-kör, a kecskeméti és szentendrei művésztelepek egyes alkotóinak, a Római és az Európai Iskola néhány képviselőjének munkái. A szinte teljesen egységes Cézanne hatású képek gondolatisága József Attila költészetéhez kapcsolódik, képi megfelelései-, analógiái József Attila egy-egy verssorának.
A kiállítás helyszíne: Szombathelyi Képtár, 9700. Szombathely, Rákóczi Ferenc u. 12.
A kiállítás látható: 2006. december 7. - 2007. január 14.
Nyitva tartás: kedd, csütörtök-vasárnap 10-17, szombat 10-19.
(A képen részlet látható a műből.)