Ezért adnak teret olyan programsorozatoknak, mint a Műhely Alapítvány által szervezett "Inspiráció", "Pólusok" és a "Rövid Esti Darabok", illetve az Orkesztika Alapítvány "Szóló- és Duófesztiválja". Az Odeon "Utolsó Csepp Fesztiválján" vagy az "EmergeandSee" rövidfilm fesztiválon az egyéb művészeti ágakban debütáló alkotókkal találkozhatunk. 2006. október 11-14. (szerdától - szombatig) 20 óra A Budapesti Őszi Fesztivál keretében a Trafó bemutatja: Rimini Protokoll (D): Blaiberg und sweetheart19 /színház Szívtranszplantáció és/vagy internetes társkereső. Megtalálhatja-e egy szívbeteg a szervezete számára megfelelő szívet? És megtalálhatja-e a szívszerelmét egy chat-szobában sweetheart19? A német színházi élet egyik legsajátosabb színfoltjának számító, Rimini Protokoll néven elhíresült rendezőcsoport újfajta dokumentarista színháza nem irodalmi szövegekre, hanem a valóság teatralizált tükörképére, on stage másolatára épül. Produkcióikban színészek mellett civilek is részt vesznek. Legújabb, idén márciusban bemutatott Blaiberg und sweetheart19 című produkciójukhoz Budapesten is gyűjtöttek anyagot: orvosokkal, szívátültetett emberekkel találkoztak. Ennek eredményeként született meg az internetes társkeresők és a szívátültetés világát egymásra helyező sajátos, újfajta értelmezést nyújtó színházi előadás. 2006. október 17-18. (kedd - szerda) 20 óra A Budapesti Őszi Fesztivál keretében a Trafó bemutatja: TranzDanz/ Kovács Gerzson Péter: Bankett / tánc Kovács Gerzson Péter legújabb koreográfiájában ismét a magyar táncszcéna fiatal tehetségeit fogja össze egy rendhagyó formációban. A Bankettben a koreográfus a rá jellemző éleslátással és kritikai hangvétellel veszi célba a közép-kelet-európai lét visszásságait és mutatja be ennek a miliőnek a karaktereit, archetípusait. A zenét a színpadon jelen lévő DJ Palotai biztosítja, aki az ősi szimbólumokat és a kortárs tánc elemeit ötvöző alkotó elképzeléseit a mai zenei irányzatokkal festi alá. A koreográfus által létrehozott táncnyelv részben néptáncos múltjából ered, részben kortárs technikák innovatív alkalmazásával alkot egyedi és összetéveszthetetlen mozdulatvilágot, melyben egyaránt felfedezhetünk utalásokat az archaikus kultúrák és a ma globalizált világának jelképeire. A Bankett egy sok szálon futó ponyvaregény, szappanopera, népmese eltúlzott figurákkal, archetípusokkal. Szürreális. A 18-i előadás után Fuchs Lívia tánctörténész beszélget Kovács Gerzson Péterrel. 2006. október 20-22. (péntektől -vasárnapig) 20 óra Krétakör Színház - Szorokin: A jég /színház Rendező: Mundruczó Kornél A Krétakör Színház új darabját - amelynek szeptemberben volt a bemutatója a Trafóban - Mundruczó Kornél rendezte Vlagyimir Szorokin A jég című művéből. Szorokin a kortárs orosz irodalom ellentmondásos, felkavaróan izgalmas jelensége. Műveit több nyelvre lefordították, őt magát mint az orosz kultúra enfant terrible-jét tartják számon, miközben a közélet és a kortárs kultúra megkerülhetetlen szereplője. A szerző nem hisz az irodalom morális erejében; világlátása tisztán esztétikai, melynek kereteit ördögi fantáziája és tisztánlátása szolgáltatja. Színdarabjai, regényei újfajta látásra provokálják, inspirálják környezetüket, épp ezért színpadra vitelük fontos kihívás. 2006. október 26. - november 26. A forradalom nem kerti party / Nemzetközi kortárs művészeti kiállítás az 1956-os magyar forradalom ötvenedik évfordulójára Helyszín: Trafó Galéria Megnyitó: 2006. október 26. (csütörtök) 19 óra A magyarországi forradalom ötven év elteltével is komoly jelentőséggel bír a kortárs kultúra és politika számára. Ez volt az első fontosabb közfelkelés Kelet-Európában a szovjet uralom és a kommunista rendszer ellen, és mint ilyen, nélkülözhetetlen előfutára a Prágai Tavasznak, a Lengyel Szolidaritásnak, és végül az 1989-es Bársonyos Forradalomnak. A kiállításra meghívott művészek munkái egyes forradalmi küzdelmek komplex történetét kutatják, emellett a forradalom helyét a populáris kultúrában, a köztéri emlékművek szerepét a forradalom emlékének megőrzésében és eltorzításában, valamint a forradalmi viselkedés rituáléit és a forradalom egyéni megélésének élményét. Résztvevő művészek: Nick Crowe, Igor Grubis, Sanja Ivekovis, Kis Varsó, Adrian Paci Kurátorok: Maja and Reuben Fowkes 2006. október 26-27. (csütörtök - Péntek) 20 óra Lia Rodrigues Companhia de Danças (BR): Such Stuff As We Are Made Of /tánc Az emberi test újrafelfedezésének lehetünk szemtanúi Lia Rodrigues munkáiban: a táncosok teste nemcsak esztétikai törekvések, formai megújulás eszköze, hanem egyben a koreográfus politikai nézeteinek közvetítője. A Such Stuff As We Are Made Of brutális őszinteségével és zavarbaejtő intimitásával nyújt felkavaró élményt. A koreográfia a testet különböző egyszerre szép és lebilincselő helyzetekben, élő szoborként ábrázolja. A kollektív tudatból és képzeletből merít, ezért darabja elemi erővel hat; nem húzza meg a határt a közönség és a színpad között, a közönség az előadás részévé válik. A táncosok szólókat, duókat, valamint csoportos koreográfiákat táncolnak, hol ruhában, hol meztelenül, zenére vagy néma csendben. 2006. október 28. (szombat) 20 óra Lia Rodrigues Companhia de Danças (BR): Formas Breves /tánc A brazil koreográfus második előadása, a Formas Breves Oskar Schlemmernek, a Bauhaus meghatározó alakjának állít emléket letisztult formavilágával és minimalizmusával. Nem próbálja Schlemmer újító színpadi megoldásait imitálni, ehelyett saját szemszögéből fogalmazza meg, mit jelent számára a korszakalkotó német művész munkássága. Az eredmény egy rövid formákkal dolgozó koreográfia, amelyben a koreográfus a testet és a bőrt tömegként, illetve felületként kezeli, és ezért a meztelenség funkcionálissá és adott esetben elengedhetetlenné válik. Egyben áthatja az a szigor, visszafogottság, tisztaság, és nem utolsósorban a humor, mely Schlemmer munkáit is jellemezte. Egyes jelenetekben egyértelműen felfedezhetők a Bauhaus-előadásokra tett utalások, de mégsem a múltból táplálkozik az előadás, hanem sokkal inkább előremutat és segít a jelenben értelmezni egy történelmi jelentőségű irányzat eredményeit. 2006. október 31. (Kedd) 20 óra A British Council és a Trafó bemutatja: CandoCo Dance Company (UK): The Journey / In Praise of Folly /tánc A világ első, egészséges és mozgássérült táncosokból álló brit tánctársulata két új koreográfiával tér vissza a Trafóba! A 15 éve alapított együttes egyedi táncstílusa egyaránt megfelel az egészséges és a testi fogyatékos - köztük a látás- és halláscsökkent ? táncosoknak. Az eredmény: lélegzetelállítóan gyönyörű koreográfiák sora, amelyek előtt a tabukból emelt falak sem tudnak megállni. Az együttes most Fin Walker és Athina Vahla koreográfusok munkáit mutatja be. A The Journey egy féktelen és magával ragadó érzelmi utazás, mely a táncosok elementáris mozdulatsoraival párosul. Fin Walker előadásait hihetetlen iramú, kirobbanó energiájú mozgásanyag jellemzi, táncosainak elképesztő tempót diktál. Állandó alkotótársa Ben Park, aki az előadás zenéjét szerezte. Az In Praise of Folly, Athina Vahla koreográfiája a reneszánsz művészet ihlette táncszínházi előadás, melyet egyszerre hat át a szépségérzet és árnyékol be a hanyatlás lehetősége. Sötét, ám bensőséges képek sora határozza meg a darab hangulatát, megrendítő mozdulatokkal és nyugtalanító zenével kiegészülve. A programok helyszíne: Trafo Kortárs Művészetek Háza, 1094. Budapest, Liliom u. 41. Programok láthatók: 2006. október 11. - 31. között Nyitva tartás: A programok figyelembevételével alakul Jegypénztár: hétköznap 14-20 óra, hétvégén 17-20 óra között Trafó Galéria 16.00 -19.00 óra között, hétfő kivételével a hét minden napján A nagytermi programok előtt és után 1 órán át. Trafó Stúdió 0 -24.00 óra között Trafó Kávézó Hétköznap 10.00 ? 23.30 között, vagy a programok alkalmával tovább Hétvégén 16.00 ? 22.30 között, vagy a programok alkalmával tovább Trafó Bár Tangó Minden nap 18.00-04.00 között, vagy a programok alkalmával tovább
További cikkek ebben a rovatban