A volt trinitárius kolostor templomának tégláig lecsupaszított falai inspirálták művészetében - vallja Türk Péter. "A templom oldalából kivett alkotóelem, a tégla, ennek a hatalmas térnek az alapegysége. A belőle épített munka a templom szellemi arcából is örököl. A térben való mozgás, helyfoglalás, a helyek megjelölései, az építés lélektani és biológiai indítékai és hatásai végtelenül gazdagok és titokzatosak. A ház, az épület, az építés, az épülés, az alapelem, a tégla jelentéseit, szimbolikáját, a kultúra és a nyelv rendkívül sokrétűen használja és építi be" - mondja. 1943-ban született. Az 1960-as években, főiskolásként absztrakt és új-expresszív képeket készített. A '70-es évektől geometrikus, majd konceptuális alkotásokat hoz létre, és vizuális szemantikai-logikai vizsgálatokra specializálta magát. A szem mozgásának tudományos vizsgálata nem véletlenül inspirálta új képalkotási módszerekre, ugyanis súlyos szembetegségből épült fel. Ekkor fordult a kereszténység felé, és ettől fogva az isteni bizonyosság keresése határozza meg művészetét. A '90-es években készült sorozatai - Kenyér, Víz, "Forró vágyam árnyékában ülni" és a Szomjúságvirágok - is a fény-árnyék, sötét-világos, pozitív-negatív, látható és láthatatlan ellentétére épül. Kiállításokon Türk Péter munkáit 1968 óta láthatjuk. Számos csoportos bemutatón is szerepelt, Magyarországon kívül Ausztriában, Németországban, Hollandiában. Művei a hazai közgyűjteményekben (Ludwig Múzeum, Magyar Nemzeti Galéria, Fővárosi Képtár) is megtalálhatók. A kiállítás helyszíne: Kiscelli Múzeum - Fővárosi Képtár, 1033. Budapest, Kiscelli utca 108. A kiállítás látható: 2006. augusztus 19. - szeptember 17. Nyitva tartás: minden nap 10-18 óra között, hétfőn zárva
További cikkek ebben a rovatban