Verebics Katalin szemérmes vadsága

Képző

Az OCTOGONart Galériába legújabbként festett olaj-vászon-sorozatokat - a jellegzetes, önazonos testkivágatok, testrészek továbbfejlesztett (hús)darabjai mellett új témáját, a hol üdén dekoratív, hol meghökkentően nyers pöttyös-szeplős, most már anyajeggyel megpecsételt testek, bőrfelületek sorjáit - kollázsokkal, fotókkal bővíti ki.

 
"Művészetében meghatározó mind a bravúros rajztudás, mind a grafikai technikák közé sorolható kollázsszerű komponálás, mind a vérbő, lendületes festőiség. Műveiben magától értetődő természetességgel ötvöződik a rajzi és a festői kifejezésmód, mindez úgy, hogy a kettő nem gyengíti, hanem éppen erősíti egymást. Kifejezésmódja meglepően érett és nem kevés női bátorsággal párosul, amikor művein gyakran saját testét jeleníti meg" - írja a festőnő munkásságáról Kishonthy Zsolt művészettörténész.
 
Verebics Katalin képgrafika szakon kezdte a Képzőművészeti Egyetemet, azután tért át a festő szakra, melyet 2005-ben fejezett be Klimó Károly növendékeként. Nem szeplőtelen című kiállítása május 24-ig tekinthető meg az OCTOGONart Galériában.