VILIM KATALIN
1970-ben születtem Budapesten
1990-93 Képzőművészeti Szakközép Esti Tagozat
1995-97 Novus Szakiskola Művészeti Tagozat,
1997-02 Képzőművészeti Egyetem, Festő szak
1990-93 Képzőművészeti Szakközép Esti Tagozat
1995-97 Novus Szakiskola Művészeti Tagozat,
1997-02 Képzőművészeti Egyetem, Festő szak
CSOPORTOS KIÁLLÍTÁSOK:
1995 Bemutatkozó Kiállítás, Novus
1996 Könyves Napok, Újpest Galéria
1996 Hal-Nap, Novus, Hajógyári sziget
1996 ÁLOM, Novus, Hajógyári sziget
1997 Bika-nap, Novus, Hajógyári sziget
1997 Vízözön, Mű-Terem Kiállító, Bp. Dohány u.
1997 A Függőség Napja, Vajda Lajos Stúdió, Szentendre
1999 Székely Bertalan Pályázati Kiállítás, Bp. MKE, Aula
2001 Deutsche Telecom Pályázat, Bp. MKE, Barcsay Terem
2001 POSZT, Pécsi Országos Színházi Találkozó, Pécs, Dante Kávézó
2002 Négyötöd, Suzuki Ház, Egressy út 17-21
2003 Keve Galéria, Ráckeve
1996 Könyves Napok, Újpest Galéria
1996 Hal-Nap, Novus, Hajógyári sziget
1996 ÁLOM, Novus, Hajógyári sziget
1997 Bika-nap, Novus, Hajógyári sziget
1997 Vízözön, Mű-Terem Kiállító, Bp. Dohány u.
1997 A Függőség Napja, Vajda Lajos Stúdió, Szentendre
1999 Székely Bertalan Pályázati Kiállítás, Bp. MKE, Aula
2001 Deutsche Telecom Pályázat, Bp. MKE, Barcsay Terem
2001 POSZT, Pécsi Országos Színházi Találkozó, Pécs, Dante Kávézó
2002 Négyötöd, Suzuki Ház, Egressy út 17-21
2003 Keve Galéria, Ráckeve
EGYÉNI KIÁLLÍTÁS:
2001 Cirko Galéria, Cirko-Gejzír Filmszínház
2003 Régi Művésztelepi Galéria, Szentendre
2003 Régi Művésztelepi Galéria, Szentendre
DÍJAK:
2002 MAOE I. díj a diplomamunkáért
2003 Barcsay-díj
2003 Barcsay-díj
Azokat a módszereket kutatom, melyeket a festészet megvalósíthat a 20. és 21. századi technikai, mozgóképes és digitális képi kultúra mellett. Kifejezetten érdekelnek az állókép lehetőségei, miben adhat mást, mint a film, a videó stb.
A festészet másik fontos sajátossága, hogy hagyományos eszközökkel jön létre. Ez másfajta minőséget jelent, mint a technikai képek gépiesített világa.
A megfestett állókép fontosságát szeretném hangsúlyozni a sokszorosítható képek korában.
Emellett lényegesnek tartom a művészet egyénekre ill. társadalomra gyakorolt pozitív hatását, míg a művészeten belül nem foglalkozom társadalmi kérdésekkel.
A festészet másik fontos sajátossága, hogy hagyományos eszközökkel jön létre. Ez másfajta minőséget jelent, mint a technikai képek gépiesített világa.
A megfestett állókép fontosságát szeretném hangsúlyozni a sokszorosítható képek korában.
Emellett lényegesnek tartom a művészet egyénekre ill. társadalomra gyakorolt pozitív hatását, míg a művészeten belül nem foglalkozom társadalmi kérdésekkel.
Festményeimben vizuális nyelvi rendszerek megjelenítésére törekszem. Mit is jelent ez valójában? Elvont (absztrakt) képeket festek, melyekben szabályszerű geometriai kompozíciókat szeretnék megfogalmazni.
Úgy gondolom, a képi absztrakción keresztül kifejezhető a világ sokfélesége és szépsége ezzel idealizmusom is megnyilvánulhat-, ill. elemezhetem az általam tapasztalt folyamatokat, így racionalitásom is érvényesülhet.
Képeimet előre meghatározott eleve absztrakt elvek alapján építem fel.
Ilyen elvek lehetnek akár egy képen belül:
- szimmetria és aszimmetria,
- szín és fekete-fehér árnyalatok,
- ellentétes irányok és mozgások alkalmazása.
Szívesen használok ellentétekre épülő kompozíciókat. Ezeket általában egyszerű formák egymáshoz való viszonyán keresztül fejezem ki. Az egy-egy kompozíción belül megjelenő kontrasztot a szimmetria szervezi egyensúlyi állapotba. A képi elemek ismétlődése struktúrát alkot.
A képi elemek forma, vagy színbeli, irányultságbeli kontrasztja feszültséget teremt, viszont strukturális szerveződésük és a szimmetria a feszültség kioltása nélkül képeznek egyensúlyt.
Képeim szemlélődésre adnak lehetőséget, ill., hogy általuk gondolkodási modelleket ismerjünk meg.
Gyakran festek sorozatokat. Némelyik sorozat variációit jelent egy témára, más sorozatok pedig, melyek általában három részből állnak, meghatározott kiindulópontból indulnak, és valamilyen szabályt alkalmazva jutnak egy középső fázison keresztül egyfajta nyugvópontra.
A képi rendszer matematikai-geometrikus megszervezésének elmélete összekapcsolja a képzőművészetet a zenével és a tudománnyal, hagyományai visszanyúlnak az ókori görög gondolkodókig.
A műalkotás intuitív módon jön létre, formát ölt egy gondolat. A forma szervezése az arányrendszerek segítségével kompozíciót alkot. Az így létrejött képek egy rendezett és kiegyensúlyozott világképet mutatnak.
Úgy gondolom, a képi absztrakción keresztül kifejezhető a világ sokfélesége és szépsége ezzel idealizmusom is megnyilvánulhat-, ill. elemezhetem az általam tapasztalt folyamatokat, így racionalitásom is érvényesülhet.
Képeimet előre meghatározott eleve absztrakt elvek alapján építem fel.
Ilyen elvek lehetnek akár egy képen belül:
- szimmetria és aszimmetria,
- szín és fekete-fehér árnyalatok,
- ellentétes irányok és mozgások alkalmazása.
Szívesen használok ellentétekre épülő kompozíciókat. Ezeket általában egyszerű formák egymáshoz való viszonyán keresztül fejezem ki. Az egy-egy kompozíción belül megjelenő kontrasztot a szimmetria szervezi egyensúlyi állapotba. A képi elemek ismétlődése struktúrát alkot.
A képi elemek forma, vagy színbeli, irányultságbeli kontrasztja feszültséget teremt, viszont strukturális szerveződésük és a szimmetria a feszültség kioltása nélkül képeznek egyensúlyt.
Képeim szemlélődésre adnak lehetőséget, ill., hogy általuk gondolkodási modelleket ismerjünk meg.
Gyakran festek sorozatokat. Némelyik sorozat variációit jelent egy témára, más sorozatok pedig, melyek általában három részből állnak, meghatározott kiindulópontból indulnak, és valamilyen szabályt alkalmazva jutnak egy középső fázison keresztül egyfajta nyugvópontra.
A képi rendszer matematikai-geometrikus megszervezésének elmélete összekapcsolja a képzőművészetet a zenével és a tudománnyal, hagyományai visszanyúlnak az ókori görög gondolkodókig.
A műalkotás intuitív módon jön létre, formát ölt egy gondolat. A forma szervezése az arányrendszerek segítségével kompozíciót alkot. Az így létrejött képek egy rendezett és kiegyensúlyozott világképet mutatnak.