(MTI) - Ezüst György elmondta: sok ezer képét eladta galériáknak, gyűjtőknek, de mindig volt olyan festmény, amelyhez ragaszkodott, s azt megtartotta magának. A festőművész kedvenc művei közül kiemelte a Régi disznótor emlékezete című alkotást, amely igen érdekes szerkezetileg, de az is izgalmassá teszi ezt a korai művet, hogy a konstruktív gondolkodásba illesztette be a tradicionális témát. Tóth Menyhért portréja és a Fuvarosok is igen közel állnak az alkotó szívéhez. A 40 kép között szerepel a kiállítást fémjelző Ars poetica című alkotás: a régi fotográfia alapján festett képen a dédszülők, nagyszülők között ül maga az alkotó, a megsárgult, barnás fotográfiát imitáló szürreális festményen egyedül ő jelenik meg "színesben".
Ezüst György szavai szerint a művész mindig magának csinálja a kiállítást, hiszen a műteremben nem lehet egymás mellé tenni a képeket; a galéria szép, nagy tereinek köszönhetően most lehetősége nyílik arra, hogy összemérje a festményeket.
A művész elsősorban az alföldi hagyományok folytatójaként vált ismertté: paraszti témájú képeinek modelljeit, a tanyák életét, a munkaeszközöket részletező pontossággal, neorealista felfogásban festette meg. Urbánus képein több irányzatot, technikát kipróbált, pop-art elemeket, kollázsokat.