Hegedűs 2 László műveit csak úgy emlegetik, mint a zavarbaejtés és az önmagunkkal való számvetés iskolapéldáit, hiszen az embert valóban olyan asszociációkra és ambivalenciát hordozó gondolatokra serkentik, ami elől sokszor inkább menekülne. A gyakran felkavaró érzéseket ébresztő festmények és installációk azonban magukénak mondhatják az alkotóművészet egyik legnagyobb kincsét, a kifinomult humort, amely briliánsan egészíti ki a képzőművész egyedi alkotói világát. Ezt a fajta humorérzéket Beke László, a kötetet az Írók boltjában bemutató művészettörténész Kemény György grafikusművész Légy a feleségem című művéhez hasonlította, amelyen a menyasszony egy valóságos légy. "Ez a gazdag szemantikai összefüggésrendszer egyszerre működik szöveg és kép vonatkozásában" - jegyezte meg a művészettörténész Hegedűs 2 László művei kapcsán.
Zavarbaejtő szelekció
Képző
Beke László tüzetesen végigelemezte a kötetet, szinte mindegyik fotóról megjegyezve valamit, elsősorban azonban az olyan visszatérő motívumokat emelte ki, mint például az almák-körök-foltok tárgyköre, amelyben a motívumok egymás szimbolikáját erősítve, egymást magyarázva újra és újra előtűntek - akár a női kebel alma-asszociációjáról, akár a dalmata kutya foltjáról vagy a bakelitlemezről volt szó. A körkörösség megjelenésének egyik szemléletes példája a Nyolcvanhat, illetve a Hat című alkotás: az előbbin nyolcvanhat különböző színű gomb, míg a másikon hat darab cseresznye árválkodik.
A Selection-kötetben szerepel a művész azon installációja is, amely a Petőfi Irodalmi Múzeumban 1994-ben volt látható, ennek kapcsán Beke László megjegyzi: "Ezeket a hangulatokat Kierkegaard-ral és Wittgensteinnel lehet kapcsolatba hozni, az ő filozófiájuk erőterében működik Hegedűs 2 László munkássága". Ahogy az új kötet hátoldalán olvasható: "Mindaz, amit teszek és tapasztalok, az a látásról, az átlátásról és a látszatról szól, és arról, ami nem látható. A féltékenységről és az önzetlenségről. Vannak, akik a munkájukon kívül semmire, és vannak, akik lehetőségeiknél fogva többre (másra) is képesek".
Radnóti Sándor esztéta a könyvhöz írott előszavában érzékletesen írja körül Hegedűs 2 László művészetének lényegét: szerinte az alkotó művészete maga a megmutatás - az, hogy mit mutat meg - és a kombináció. Ahogy az esztéta fogalmaz, művészete tulajdonképpen a valóság szemléltető ábrázolása. "A tárgyak valósága más valóságokkal nem valóságos, hanem fiktív, művészi kapcsolatba kerül" - fogalmaz.