Elindult hazánk egyik legjobban várt divateseménye, a Budapest Central European Fashion Week (BCEFW), amely egy év után ismét élőben mutatja be a legtehetségesebb hazai – köztük pályakezdő – és régiós tervezők 2022-es tavaszi–nyári kollekcióit. Idén a programhoz az ágazat egyik globális logisztikai partnere, a világ legismertebb divateseményeinek kulcsszereplője, a DHL is csatlakozott, ezért a divathét a BCEFW delivered by DHL nevet viseli.

A Magyar Divat & Design Ügynökség az iparág érdekképviseleti szervezeteként a divathét rendszeres megvalósításával platformot teremt a hazai és regionális tervezőknek kollekcióik bemutatására. A régió divatipari szereplői számára a BCEFW jelenti a nemzetközi szakmával, illetve a divat iránt érdeklődő hazai és külföldi közönséggel való találkozás első számú állomását.  Az eseményen a kifutón látható márkák a nemzetközi sajtó olyan neves képviselői előtt mutathatják be kreativitásuk, mint a Vogue Italia, a Vogue Scandinavia, a Vogue Ukraine, az Elle Arabia, a Joys Magazine és a Marie Claire Arabia, illetve olyan híres influenszerek ismerhetik meg első kézből a magyar és régiós darabokat, mint többek között Declan Chan, Natalia Sustova vagy Gili Biegun. A BCEFW-n az egész világról képviseltetik magukat a nemzetközi vásárlók is, köztük a német Mytheresa, az olasz Tessabit, a japán Marubeni Fashion Link vagy az orosz Fashion Hub, így a tervezők komoly értékesítési lehetőségekre tehetnek szert.

Az október 11–17. között megvalósuló rendezvény fénypontjaként a Bálna Budapest épületében több mint 30 divatmárka alkotásait ismerhetik meg az érdeklődők a bemutatók alkalmával. A catwalk show-kon magyar és régiós tervezők vonultatják fel a legújabb SS22-es kollekcióikat, a Young Talents Program fiatal tehetségei pedig a diplomakollekcióikat. Az idei év különlegességeként a tervezők bemutatói a Facebook mellett a TikTokon is élőben követhetők lesznek, valamint a pályakezdők prezentációit számos tiktokker személyesen fogja közvetíteni. A divatbemutatók mellett a helyszínen 7 divat- és kiegészítő márka állít ki, amelyektől az érdeklődők akár meg is vásárolhatják a különleges darabjaikat.

„A sikeres párizsi és milánói nemzetközi szerepléseink és a rekord látogatószámot elérő 360 Design Budapest kiállításunk után most minden szem a divattervezőinkre szegeződik. Magyarországra közel száz neves nemzetközi képviselő érkezik, akik a tehetséges kortárs márkák mellett a fővárosunkat is megismerhetik” – emelte ki Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezérigazgatója.

A BCEFW idején megvalósuló közel 30 programon az érdeklődők ellátogathatnak interaktív nyitott showroomok-ba, ahol személyesen a tervezők mutatják be legújabb alkotásaikat és engednek betekintést a kollekcióik hátterébe. A márkák kedvezményekkel, nyereményjátékokkal és különleges meglepetésekkel készülnek, továbbá egy-egy helyszínen olyan témákban hallgathatnak a résztvevők szakmai beszélgetéseket, mint a fenntartható divat, a tudatos vásárlás, vagy akár azt is megtudhatják, hogyan változott az öltözködésünk az elmúlt évszázad során.

A hazai és régiós tervezők alkotásainak értékesítése érdekében a belvárosban megnyílt a Budapest Central European Select pop-up store, amely a belvárosi Fashion Streeten október 11–19. között várja a vásárlókat. A 27 magyar és régiós tehetség kollekcióit bemutató pop-up üzlet egy időszakos bolt, mely a későbbiekben további regionális márkákkal kiegészülve Budapest mellett – különböző időpontokban – Szlovákiában, Csehországban, valamint Lengyelországban biztosít lehetőséget a kiállításra a következő fél évben.

A Fashion & Design Autumn divat- és dizájnprogramjai itt még nem érnek véget, ugyanis az ügynökség tematikus rendezvénysorozatának részeként decemberben valósítja meg a Budapest Fashion & Tech Summit nemzetközi divatipari konferenciát.

Kiemelt kép forrása: Facebook/BCEFW