A Frissen című sorozatban ezúttal Bernát András, Dréher János, Elekes Károly, Gál András, iski Kocsis Tibor, Kazi Roland, Kucsora Márta, Mózes Katalin, Regős István legújabb alkotásait láthatja a közönség február 13-ig.
Immár ötödször rendezik meg a Frissen kiállítást, amely idén a Személyes címet is megkapta – mondta Szegő György művészeti igazgató a keddi sajtóbejáráson.
A Műcsarnok a különböző terekben, a művészeknek más-más kurátorral megvalósuló kiállításainak tereit egy időben összenyitja. Az első pillanatra egymástól különállónak tűnő alkotások az egybenyitott tereknek köszönhetően kapcsolódnak egymáshoz, látleletet adva az alkotók legfrissebb és legfontosabb munkáiból – hangsúlyozta az igazgató.
Kazi Roland médiaművész Az időtlenség terei című kiállítását Fazakas Réka kurátor rendezte. A kiállításon látható installációkban időben és térben való mozgások, elmozdulások jelennek meg. Einstein relativitáselméletével foglalkoznak, azokat vizualizálják egyebek mellett Tércsavarodás és a Folyamatos jelen című munkái, de olyan szépirodalmi alkotókhoz is fordult a művész, akik ugyancsak a tér és az idő fogalmaival foglalkoztak.
Bernát András, aki az absztrakt magyar festészet sajátos, lírai ágát képviseli, A rejtélyt szemlélve című kiállításán a legutóbbi években készült, néhány esetben csak hetekkel a tárlat megnyitása előtt befejezett tértanulmányokat mutat be. A kurátor Reischl Szilvia volt.
Elekes Károly Zavaró tényező címmel mintegy 100 képet állít ki. A művész bolhapiacokon és más módokon vásárolt régi képeket újít fel, teszi hozzá saját gesztusát. Nagy restaurátori felkészültséggel és festészeti tudással újítja fel őket, hogy a mai kor nézői számára is elérhetővé váljanak.
Regős Istvánnak Az eljövendő múlt című tárlatán az elmúlt néhány évben készült művei közül látható a Bauhaus megalapításának centenáriuma alkalmából festett sorozata, Metropolisz képciklusának legújabb darabjai és a Trabant-kanapé objektegyüttes. A tárlat kurátora Dekovics Dóra.
Éjszakai földet érés címmel iski Kocsis Tibor mutat be installációt, amelyben olaj-vászon képek, szénrajzok, fotók és ezüstvesszővel készült rajzok is láthatók. A művész a természet jelenségeinek köréből, illetve az emberi kultúra emlékei, maradványai közül válogatja témáit. A kurátor Kondor-Szilágyi Mária volt.
Gál András festőművész a Képzőművészeti Egyetem diplomája megszerzése óta az elméletileg megalapozott monokróm festészet következetes képviselője, számos hazai és nemzetközi kiállítással a háta mögött. Elégia monokrómia című tárlatán, amelynek kurátora Mayer Marianna, olajképek mellett az utóbbi három évben született akvarellsorozatának darabjait is kiállítják.
Feltárás a geometria mentén címmel Dréher János legújabb vakolatképeit láthatja a közönség. Műveiben az anyag, a faktúra és a felület kiemelt hangsúllyal bír. Képeit plasztikussá, háromdimenzióssá formálja az általa kikísérletezett, egyedi vakoló-rétegző eljárás révén.
Mózes Katalin hagyja, hogy munkáiban szabadon megnyilvánuljanak mindennapi léthelyzeteink és tárgyaink, tudatos gesztussal teremt újra mindent. A festményekben, kollázsokban vagy tenyérnyi grafikai lapokon, dobozművekben elemi élethelyzetek jelennek meg Az újrateremtés rítusa címmel. A tárlat kurátora Medve Mihály volt.
Nagyméretű absztrakt művei grandiózus léptékkel hívják a nézőt egyebek mellett a mozgásra, a megfigyelésre, a nemzetközi színtéren is számon tartott Kucsora Márta Műcsarnokban látható Incepció című kiállításán. A művész első alkalommal videóinstallációval is jelentkezik. A kurátor Antalffy Péter volt.
A nyitóképen Bernáth András munkája. Forrás: Műcsarnok