Kínosságok kínossága

Egyéb

Ám először kerüljön ide azoknak a listája, akik a száznyolcvan percből néhányat megkellemesítettek. A ringatóan békebeli módon játszó Zsoldos Bálint és Trio Midnight (bár azért improvizációt sem illik túl sokáig húzni). A Balogh Kálmán Gipsy Cimbalom Band, amely bebizonyította, igenis létezik átjárás az operett, a magyar nóta és a jazz műfajai között. Behumi Dóri, Kozma Orsi, Váczi Eszter, akik nem akartak hozzátenni semmi különös pluszt a három dalukhoz. (Bár némi koreográfiára azért nem ártott volna.)

 

operettoperett_mupa_peterfybori_5.jpg
Péterfy Bori

De leginkább és mindenek fölött és legsőt a forrónadrágban színpadra lépő Péterfy Bori, aki Love Bandjével ritka pofátlan (de milyen jófajtán pofátlan) módon az Ahol az ember felmászik a fára... kezdetű Ábrahám-melódia és Te rongyos élet medley-jét egy szintén múlt századi és szintén stigmától nem mentes zenei stílus tiszavirág-életű képviselőinek számával, a 2 Unlimited No limitjével bevezetve a klasszikus szövegeket Budapest jelen közlekedési és közérzeti állapotaira írta át. (A Palya Bea elkövette, valószínűleg szellemességnek szánt, de inkább kínos ízlésficamot mutató Én vagyok a jó királyfi/-lány és a Forró szél-főcímdal beépítése - előbbi a Ringó vállú csengeri violám, utóbbi a Délibábos Hortobágyon esetében - viszont inkább a szánalmas megaciki kategóriája.)

 
A többiek pedig - mintha nem lettek volna kitalálva, és azt is alul- és rosszul hangosították volna. A teljesen ötletszerű fényekről, illetve a díszletként az amúgy is zsúfolt színpadon (mert minden hangszeres közreműködő végig ott ült) a hatalmas döntött kandeláberről vagy gyertyatartóról ne is beszéljünk. Mintha az értelmetlenség, továbbá az innováció és az eredetiség teljes hiánya lengte volna be a hangversenytermet. Mert hiába csinál zeneileg izgalmasat az orgonán Fassang László, ha az ötlet abszurditása és már-már blaszfémiája (Offenbach orgonán?!) a megvalósítás képtelenségét vonja maga után. Így nem lett a könnyed és frivol műfaj méltóságteljes, hanem inkább szétfolyó és testes.
 

operettoperett_mupa_palyabea_1.jpg
Palya Bea

Kínos apróság, hogy ha Homonnay Zsolt nincs megfelelő hangi kondícióban, akkor az Adagio értékelhetetlen, a Solti György fúvósegyüttes inkább fújjon, Farkas Róbert meg hegedüljön és harmonikázzon, de ne rappeljen, mert produkciójuk hiteltelenebb, mint amikor Zana Zoltán gengszternek, LL Junior pedig lehetséges Billboard-listavezetőnek akar látszani.

 
Egyébként is: maximum a kübekházi operettfaluban a Budapest Televízió sztárjától, a műszempilla-rebegtetős Évikétől akceptálható, hogy a "karokat mellmagasságig emeljük, kezünkkel a hagyományos, nem billenőkaros csaptelepek kinyitását imitáló mozdulatot teszünk, közben kettőt lépünk balra, kettőt jobbra, s mindezt némi csípőforgatással kísérjük" gyakorlatsorral danoljon.
 
Az operett vetette meg a nézőkkel a jegyet, az operett és a néző meg már túlélt (és túl fog élni) ennél rosszabb estéket is.