Kísérletezés és társadalmi felelősségvállalás a PIM-ben

Irodalom

Három remek múzeumpedagógiai programot kínál a Petőfi Irodalmi Múzeum.

Tükrözések és nagyítások

CSÁTH* A varázsló halála című kiállítás megannyi ingert mozgat meg, olyan szövegfragmentumok, feljegyzések bújnak meg terében, amelyek saját gondolataink rejtekhelyeire mutatnak, párbeszédet kezdeményeznek velünk. Ennek megfelelően egy olyan kísérletező programra hívnak mindenkit, amely megidézi Csáth hármas művész attitűdjét. A foglalkozáson alkotói folyamatokat modellezve hoznak létre közösen szöveget, képet. A létrehozott alkotást „boncolva" végül egy különleges zenei és vizuális élmény részesei lehetnek az érdeklődők.

Hogyan mesél egy múzeum?

Szakmai beszélgetésen vehetünk részt a Petőfi Irodalmi Múzeum Titkos átjáró című múzeumpedagógiai kiadványáról. A Titkos átjáró a mesekönyv és a múzeumi foglalkoztató közötti átmenet, mely a Petőfi Irodalmi Múzeum és a Károlyi-palota bemutatására vállalkozik 9-10 éves gyerekek számára. A kiadás után fél évvel az első tapasztalatok és visszajelzések alapján pedagógiai és múzeumpedagógiai szempontból illetve a gyerekkönyv-piaci elvárások felől nézve is szeretnék értékelni a vállalkozást. Múzeumi és kiadói szakemberek beszélgetnek a kiadvány kapcsán felmerülő legfontosabb kérdésekről. Milyen történetekre nyitottak a 9-10 éves gyerekek? Milyen az ideális múzeumi foglalkoztató? Hogyan tud egy múzeum önmagáról és a gyűjteményeiről beszélni a mesekönyv műfaji keretein belül?

Társadalmi felelősségvállalás a múzeumban

A Petőfi Irodalmi Múzeumban 2019 szeptemberében indult egy VEKOP projekt, melynek elsődleges célja, hogy halmozottan hátrányos helyzetű gyermekek eljussanak a múzeumba, s így a múzeum szerepet vállaljon a korai iskolaelhagyás elleni küzdelemben.