„Amit nem kommunikálunk, az nincs is”
Ma a múzeumoknak gyakran a kényelmetlenséget is vállalniuk kell: a kereskedelmi és a szolgáltató múzeumi szemléletet elsajátítva, saját marketingtevékenységüket jól kialakítva, kulturális klaszterekbe szerveződve és egymással kooperálva lehet csak esélyük talpon maradni. Fontos, hogy mit, mikor és hogyan kommunikál magáról a múzeum.
A forprofit szférából érkező kommunikációs szakemberek, valamint egy tévéstáb közreműködésével június 20. és 23. között
ismét megszervezi egyik sikerképzését, a 30 órás PR, marketing, kommunikáció képzést a Szabadtéri Néprajzi Múzeum – Múzeumi Oktatási és Módszertani Központ (MOKK) Szentendrén, a skanzenben.
A gyakorlatorientált képzés a múzeumi kommunikáció leghatékonyabb eszközeinek megismertetése mellett a válságkommunikációra és a profi interjúadásra is felkészíti a résztvevőket. A képzésen megszerezhető ismeretek révén a résztvevők képessé válnak a múzeum célcsoportjaira és közösségeire szabott kommunikációs stratégia kialakítására és alkalmazására, az online és offline kommunikációs csatornák hatékonyabb felhasználására és akár külső partnerek, forprofit cégek bevonzására és bevonására is a sikeres társadalmi marketing és márkaépítés céljából.
A szakmai képzés különlegességét az adja, hogy a nonprofit marketing stratégiájának és eszközeinek megismerésén túl a résztvevők kommunikációs helyzetgyakorlatokban, majd egy valódi stáb kamerája előtt, próbainterjús szituációban is kipróbálhatják magukat. A képzés lezárásaként saját munkaterületükhöz kapcsolódó PR-, marketing-vagy kommunikációs elképzeléseikről tartanak prezentációt, ezáltal egymás munkájába is betekinthetnek, és hozzászólásaikkal, javaslataikkal is segíthetik egymást. A kisebb csoportokban zajló munka a kapcsolatépítésre, további együttműködések kibontakoztatására is kiváló lehetőséget biztosít.
A tanfolyamot felsőfokú végzettséggel rendelkező múzeumi munkatársaknak ajánlják. A továbbképzés a Múzeumi menedzserképzés 120 órás modulos rendszerű tanfolyam egyik választható 30 órás modulja is egyben. Az egyes modulokat, így a PR-, marketing-, kommunikációképzést önálló tanfolyamként is el lehet végezni, ezzel a MOKK lehetőséget biztosít bármely beosztásban dolgozó múzeumi szakember számára PR-, marketing- és kommunikációs ismeretei gyarapítására, és tanúsítványt állít ki a nem akkreditált képzés sikeres elvégzéséről.
Bár a továbbképzésre 2022. május 22-ig lehet jelentkezni, de érdemes mihamarabb regisztrálni, mivel a négy egymást követő napon zajló képzésre a szervezők max. 15 résztvevőt várnak. A részvételi díj 92 000 forint.
További információ a képzésről itt érhető el.
A közösségfejlesztés és a helyi közigazgatás kapcsolata, egymásra gyakorolt hatása
Az egynapos képzést az önkormányzatok munkatársai, köztisztviselői, különösen a TOP-6.9.2-16 projektet megvalósító települések vezetői, azaz a polgármesterek és/vagy képviselő-testületi tagok számára szervezik. A képzés képessé teszi a közigazgatás intézményeit az aktivitásukban megerősített közösségek és kezdeményezéseik befogadására, támogatására, a közösségi aktivitás fenntartására.
A képzés célja a közigazgatási szakemberek felkészítése gyakorlatorientált módszerekkel a közösségfejlesztés alapértékeinek, fázisainak és módszereinek megismerésére. Jó gyakorlatok bemutatásával hivatottak segíteni a közművelődési intézmények, a könyvtárak és a múzeumok közösségi részvételen alapuló működtetését, társadalmiasítását, partneri kapcsolatainak bővítését, valamint az intézmények önkéntes és esélyegyenlőségi programjának bővítését.
A jelentkezés ide kattintva elérhető, további információkat itt lehet olvasni.
Képek forrása: MOKK