Először rendezi a Traviatát Peter Konwitschny

Zene

A téma és a zene ragadott meg - hangsúlyozta Peter Konwitschny. Szerinte egy kegyetlen társadalmi közegben Violetta, a luxusprostituált mutatkozik egyedül emberinek. Alfrédot infantilis fickónak látja a rendező, bár úgy hiszi, Violettával mindketten a társadalmi és családi szituáció áldozatai. Alfréd apja, az idősebb Germont tisztes polgár, azonban kettős erkölcsi mércével mér; leánya házassága érdekében gátlástalanul bánik Violettával és azt hiszi, a szerelme pénzzel kárpótolható. "Semmiképpen sem szerettem volna kihagyni a Traviatát. Úgy akarom ábrázolni a kaméliás hölgyet, amilyen szerintem lehetett: művelt, kifinomult ízlésű nőnek, aki méltósággal viselte a sorsát. Alfréd érzékelte ezt és igyekezett a maga módján védelmezni a kapcsolatukat. Violetta igaz szeretetet, megbecsülést várt, semmi egyebet" - fejtette ki Konwitschny.

A rendező szerint okkal az egyik legnépszerűbb Verdi-opera a Traviata, és éppen ebben áll a nehézsége is. A neves és modern felfogásáról híres Konwitschny képtelenségnek nevezte, hogy a "hagyományos" operaközönség emlékezni jön az előadásokra. Hangsúlyozta: a publikum ízlését meg kell újítani, az ő Traviatájának színpadképe például hét függöny és egy szék, Johannes Leiacker jelmezei pedig huszadik századi figurákra utalnak. Az előadás különlegessége lesz, hogy a ma általában egy szünettel játszott háromfelvonásos operát szünet nélküli változatban mutatják be: "Mintegy húsz percet húztunk a zenéből, a cigányok és spanyol táncosok jelenetét, valamint a karneváli részt kivettük. Úgy hiszem, a szünet megtörné ennek a nagyon mély emberi drámának az ívét, amelyet így 1 óra 45 percbe sűrítettünk" - mondta a rendező. A sztárszopránnak számító Marlis Petersen énekli Violettát, Giuseppe Varano lesz Alfréd, az idős Germontot pedig James Rutherford alakítja.