(MTI) A Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen most oklevelet szerző hallgatók kapták és szívesen vállalták a feladatot, hogy írjanak a kései és igen izgalmas, a következő századokra előre mutató Liszt-művekre reflektáló darabokat. Fazekas Gergely zenetörténész és Fekete Gyula zeneszerző-tanár válogatott számukra kompozíciókat.
Alapvető kritérium volt ? mondta el Fekete Gyula ?, hogy ugyanabban a hangszer-összeállításban kell a fiatal zeneszerzőknek komponálniuk, amelyben az eredeti Liszt-mű készült. Így például az Angelus zongoraátiratára Balogh Máté és Emszt András is írt zongoradarabot, Bella Máté Tanulmánya ugyanennek az alkotásnak a vonósnégyes átiratára reflektál.
A Gyászgondola Muntag Lőrincet, az Elégia No. 2. Ott Rezsőt, a Richard Wagner sírjánál Solti Árpádot, az Elégia No.1 pedig Tornyai Pétert ihlette meg, ironikus címet választva: Lisztharmatos elégia. Mint Fekete Gyula megjegyezte, a hangszer-összeállításon kívül teljesen szabad módon komponálhattak a fiatal szerzők. A koncerten természetesen előbb mindig az eredeti Liszt-kompozíciók szólalnak meg.
A hangversenyt két fiatal zeneakadémista fellépése egészíti ki, akiket az Új Európa Alapítvány fiatal tehetségeket felkaroló programja, a MOL Tehetségtámogató pártfogol. Nemes Réka a Romance oublieét játssza fuvolán, a csellista Renczés Balázs Liszt-Cassado Szerelmi álmok című darabját szólaltatja meg.
Nemes Réka Matuz Gergelynél kezdett fuvolázni, majd a Weiner Leó Zeneművészeti Szakközépiskolában és kecskeméti Kodály Konzervatóriumban tanult. 2010-ben egy mesterhangszer beszerzéséhez kapott támogatást.
Renczés Balázs öt éves kora óta csellózik. 2008 szeptembere óta a Liszt Ferenc Zeneakadémia kivételes tehetségek előképző tagozatán Déri György tanítványa.