A DST tulajdonképpen a multiinstrumentalista Devon Graves agyszüleménye. A San Diegóban született, ám jelenleg Bécsben élő muzsikus a 90-es években került először reflektorfénybe, igaz, álnéven, hiszen 1993-as szólólemeze után a legendás Psychotic Waltzban is Buddy Lackey néven bitorolta a mikrofont.
1997-es kilépése után egy ideig csend (?) volt körülötte, a Dead Soul Tribe két évvel ezelőtti debütáló albumán aztán kiderült: a fickó nem csak énekelni tud. Devon a vokálok mellett maga játszotta fel a gitárok, basszusok, billentyűsök egy részét is, sőt, a fuvolát és a perkákat sem engedte át másnak - pedig társai, a dobos Adel Moustafa, a basszista Roland Ivenz és a gitáros Volker Wilschko sem kezdők szakmájukban. A DST tavalyi, A Murder of Crows című albuma után idén már az - alig két hete megjelent, a metálsajtóban remek visszhangokat keltő - új album, a The January Tree anyagával turnézik, de természetesen a régi dalokból is szemezget a Zappát, a Jethro Tullt és az Iron Maident egyaránt példaképének tartó Graves csapata.
Az Anglia déli részéről érkező Threshold az európai progresszív metál színtér egyik legelismertebb formációja, 1989-es megalakulása óta jó néhány albummal örvendeztette már meg az agresszív, de a melódiáktól sem idegenkedő metalisták szívét. A jelenleg hat tagot (köztük három alapítót) számláló zenekar megannyi tagcserén esett át, turnézott többek között a Dream Theater társaságában, s erős rajongói támogatást tudhat magáénak az Atlanti-óceán mindkét partján, olyannyira, hogy Németországban még a lemezeladási listákon is előkelő helyeket tudott produkálni Hypothetical és Critical Mass című munkáival. A 2004-es Subsurface méltó folytatás, és erősen ajánlott hallgatnivaló bárkinek, aki úgy tudja: a rock több, mint hosszú haj és attitűd.