Az aukciósház 2013 novemberében Contemporary East néven már próbálkozott egyszer, ám akkor sajnos a magyar művészek munkáiból érdeklődés hiánya miatt semmi sem kelt el.
A Sotheby?s szakembereit azonban a kudarc nem tántorította el, hiszen alig több mint két év múlva új reménnyel új aukciót szerveztek, amely viszont nagyon sikeresnek bizonyult. Hiszen a kilenc magyar művész közül hétnek keltek el munkái.
Reigl Judit Guanó című képe a legnagyobb becsértékkel, a legmagasabb áron kelt el: több mint 115 ezer angol fontért, csaknem 45,5 millió forintért. Sam Havadtoy, El Kazovszkij, Nádler István, Maurer Dóra és Szűcs Attila alkotásaira is élénk érdeklődés volt, ami érzékelhető abból is, hogy például Szűcs Attila művét az alsó becsérték több mint háromszorosáért vásárolta meg egy műgyűjtő. Vajon mi változhatott az elmúlt két évben, hiszen az ugyanott és ugyanannak a klientúrának kínált művek most számos műgyűjtő érdeklődését felkeltették? Talán az is sokat segített a menedzselésben, hogy a Sotheby?s aukciós ház kollegái között tudhat végre egy olyan fiatal magyar szakembert, Ferenczy Bálintot, aki nemcsak fontos háttérinformációkkal tudott szolgáltatni az érdeklődőknek, de több fontos nemzetközi műgyűjtőt is meggyőzött az aukción való részvételről.
A Londoni aukció után a figyelem Párizs felé fordult, ahol a Sotheby?s nagy presztízsű ?Evenig Sale?-jén a magyar művészetet Hantai Simon és Reigl Judit alkotásai reprezentálták. Reigl Judit, akit 10 évvel ezelőtt műkereskedelmileg alig jegyeztek, munkáinak árai mára már százszorosára emelkedtek. Ez a kimagasló előretörés elsősorban Makláry Kálmán galériásnak köszönhető, aki a művész életművének feltámasztójaként, újrafelfedezőjeként több mint egy évtizede menedzseli Reigl életművét kiadványokkal, kiállításokkal és állandó nemzetközi jelenléttel. Ennek a munkának az eredményeként Reigl Judit alkotásai iránt az érdeklődés folyamatosan erősödik: 1955 Robbanás című festménye, leütési jutalékkal együtt, 412 ezer euróért, azaz 128 millió forintért cserélt tulajdonost. Ezzel alkotója messze a legmagasabban eladott magyar kortárs művész címet birtokolja.
A biztató jelek azt mutatják, hogy a magyarok közül jó párnak valóban ott a helye a nemzetközi képzőművészeti mainstreamben. Ez további ösztönzést adhat a művészeknek és a galériásoknak arra, hogy több energiát fektessenek a nemzetközi terjeszkedésbe, így megfelelő szakmai támogatással ? mint ahogy Reigl Judit példája is mutatja ? teljesen más dimenziókig juthatnak a legmagasabb minőségű képzőművészeti alkotók és munkáik.