Az 1937-es párizsi világkiállításra, Európa legjelentősebb kulturális seregszemléjére készült: Rimaszéki Richter Aladár egy vízmedencével kombinált, Budapest látképe és térképe című alkotásának befoglaló formájaként és keretezéséül szolgált.
Brestyánszky Ilona, Kovács Margit monográfusa szerint a művész a „monumentális dekorativitás szellemiségében festette (mintázta) meg ezt a művét a párizsi világkiállítás budapesti terme számára. „A színes mázas, festett terrakotta falkép témája és címe Budapest, a Duna királynője. A rendkívül dekoratív, U alakú kép a középkori miniatúrák modorában apró jelenetekre tagozódik, amelyeket az egymás fölé helyezett alakok mozdulatai, mesterségük jelvényei és a Duna – középkori miniatúrák írásszalagjaira emlékeztető – szalagja kapcsol össze. A falkép közepén a Budapestet megszemélyesítő koronás női alak áll, a mesterségeket és tudományokat szimbolizáló figurális ábrázolásokkal. A két hosszanti oldalon pedig a város helyi és történeti nevezetességeit örökítette meg a művész. Térkitöltő elemként stilizált, magyaros növényi díszítményt alkalmazott.”
A mű megrendelője Györgyi Dénes, a magyar pavilon tervezője volt. Valószínűleg ő és a művész együttesen alakították ki a kerámiapannó koncepcióját. A művészi program, amely Magyarország fővárosát mint kitűnő gyógyhatású forrásokban dúskáló fürdővárost volt hivatott bemutatni, kitűnően teljesítette feladatát.
A falikép december 10-ig megtekinthető a Nagyházi Galériában, az aukciót december 13-án tartják. A licit 26 millió forintról indul.
Nyitókép: Budapest székesfőváros terme a Párizsi Világkiállításon 1937-ben. Forrás: Nagyházi Galéria és Aukciósház