(MTI) - A távirati iroda által megkérdezett külföldiek véleménye szerint a Sziget egy relatíve olcsó, ugyanakkor jól megszervezett fesztivál, amely mind az infrastruktúra, mind a közlekedés szempontjából ideálisnak nevezhető. Többen kiemelték, hogy más európai fesztiválokhoz képest könnyedén utazgathatnak a buli helyszíne és a város között, napközben sokan Budapest nevezetességeit szemrevételezik és csak este térnek vissza a Hajógyári-szigetre, ahol hajnalig tombolnak.
Abban minden megkérdezett külföldi egyetértett, hogy a belépőjegy más európai fesztiválokhoz viszonyítva rendkívül olcsó, egy angol lány szerint a napijegy fele annyiba kerül, mint a belépő egy közepesen jó londoni klubba. A látogatók az italárakat is rendkívül kedvezőnek találják, többen lelkesen elemezték első "találkozásukat" a pálinkával.
Az ételeket illetően többen kiemelték, hogy rendkívül nagy a választék, abban azonban nem volt egyetértés, hogy mennyire kedvezőek a Sziget árai: egyesek szerint olcsó, mások szerint a nyugat-európai árakkal vetekszik. Többen arra is rávilágítottak, hogy a Sziget különböző területein más-más árban kapható lényegében ugyanaz, illetve hogy a fesztiválon minden étel drágább, mint "kint" Budapesten.
A megkérdezett külföldiek többsége hetijeggyel érkezett és szinte mindnyájan a Hajógyári-szigeten sátoroznak. Egytől egyig elégedettek a tisztálkodási lehetőségekkel, egy holland fiú lelkesen mesélte, hogy hol a Dunában, hol a túlzsúfolt, de jó hangulatú zuhanyzóban mossa le magáról a Sziget porát.
A fesztiválozók pozitívan értékelték a Sziget zenei programját, a legtöbben a nagy választékot és a sokszínűséget emelték ki. A megkérdezett külföldiek nagy része először látogatott el a Szigetre, vannak, akik ismerőseiktől hallottak a fesztiválról, mások televíziós hirdetésen, plakáton, az interneten, vagy szórólapon keresztül értesültek a rendezvényről.
Akadnak olyanok is, akik már sokadik alkalommal látogattak el a Szigetre, és rendkívül elégedettek annak minden szolgáltatásával. Három, szoknyát viselő osztrák fiú szerint ez a legjobb közép-európai fesztivál, mert olcsó a sör, jó a zene és szépek a lányok.
Vető Viktória, a fesztivál sajtófőnöke elmondta, hogy egyes országokban, így Hollandiában, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Németországban nagyobb promóciókkal, különféle sajtóeseményekkel és akciókkal reklámozták a Szigetet, míg más országokban "csak" a szimpla hirdetések jelentek meg.
A szervezők tájékoztatása szerint külföldön 25 ezer, míg itthon 10 ezer hetijegyet adtak el elővételben. Az idén 10 százalékkal több hetijegyet vettek elővételben külföldön, mint tavaly, ezek majdnem egyharmada Hollandiában fogyott, 16 százalékát franciák vették meg, őket az olaszok, a németek, az angolok és az osztrákok követik.