(MTI) Légrádi Tamás, a Nyelvparádé alapítója köszöntőbeszédében kiemelte, hogy a rendezvény a hazai nyelvoktatási szakma egyik legfontosabb rendezvénye, amelyen a szolgáltatások egyre szélesebb spektrumát tudják bemutatni évről-évre. Az igazgató kitért arra is, hogy bőven van miből szemezgetniük a látogatóknak. Mint fogalmazott, európai szintű intézmények nőttek ki "szinte a semmiből" az elmúlt húsz évben.
Légrádi Tamás a nyelvoktatást nemzetgazdasági kérdésnek nevezte, szerinte az ország versenyképességének javításához nélkülözhetetlen az idegen nyelvek ismerete.
Tordai Péter, a Tempus Közalapítvány igazgatója az Európai nyelvi díjról elmondta, hogy az elismeréssel a legkorszerűbb, leginnovatívabb nyelvoktatási módszereket díjazzák. A közhasznú szervezet vezetője emlékeztetett arra, hogy a díjat az Európai Bizottság kezdeményezésére 1998-ban hozták létre, Magyarországon 2002 óta ítélik oda. A díjra pályázni lehet, a döntést szakmai grémium hozza meg. Tordai Péter kitért arra is, hogy az elismerést szinte bármilyen oktatási forma, tematika elnyerheti, a szakértői testület az újszerűséget, a hatékony nyelvtanulási módszerek fejlesztését értékeli. Az oklevéllel járó díjat az idén két szervezet, a Euro Nyelvvizsga Központ és a Miskolci Egyetem Együtthaladás ? Migráns gyerekek az iskolában című programja érdemelte ki.
Az Euro Nyelvvizsga Központ igazgatója, Rozgonyi Zoltán elmondta: örömmel és büszkeséggel veszi át a díjat, amellyel szerinte a cég másfél évtizedes munkáját ismerte el a grémium. Kiemelte, hogy cége az első magánintézmény volt az állami nyelvvizsgapiacon, a központ ültette át először az Európai Tanács által meghatározott követelményrendszert a vizsgáztatás gyakorlatába.
Kecskés Judit, a Miskolci Egyetem docense felidézte: az Együtthaladás programot a Miskolci Egyetem Bölcsészettudományi Kar Magyar Nyelv- és Irodalomtudományi Intézetének oktatói fejlesztették ki annak érdekében, hogy a migráns gyerekek hatékonyabban tudják elsajátítani a magyar nyelvet. Kecskés Judit elmondta: a Magyarországra érkező külföldi gyerekek életkoruk alapján tagozódnak be a hazai oktatásba, nekik egyszerre kell leküzdeniük nyelvi hátrányukat és szaktantárgyi ismereteik hiányát. A program keretében a tanároknak is kínálnak segédanyagokat, amelyek segítségével felmérhetik, milyen nyelvi szinten állnak a tanulók.