Európai roma ifjúsági kampány indul az előítéletek ellen

 
(MTI) - Orsós Julianna, a kampány magyarországi koordinátora elmondta: a ternYpe (cigány nyelven fiatalság) Nemzetközi Roma Ifjúsági Hálózat kezdeményezésére induló kampány üzenete és küldetése, hogy lerombolja a roma és nem roma fiatalok közötti falakat, s gyengítse a szélsőségesek rájuk gyakorolt hatását. 
    
Mint hozzátette, az a cél, hogy ráébresszék a fiatalokat arra, hogy félelmeik és előítéleteik leküzdhetők, és bebizonyítsák: romák és nem romák között a kölcsönös megértés és tisztelet lehetséges és megvalósítható. A kampány a hazai szélsőjobboldali csoportokkal szemben egy másik alternatívát próbál kínálni a fiataloknak és az egész magyar társadalomnak a hazai romák megítélését, megismerését illetően - mondta. 
    
A nemzetközi romanapon, április 8-án Albániában, Bulgáriában, Lengyelországban, Németországban, Olaszországban, Spanyolországban, Szlovákiában és Magyarországon induló programsorozat keretében agresszió nélküli, művészeti elemekkel ötvözött fiatalos akciókkal, így blogokkal, élő könyvtárral, flash mob jellegű megmozdulásokkal, egyéb látványos szabadtéri eseményekkel és konferenciákkal küzdenek az előítéletek ellen.
    
A szeptember végéig tartó kampány magyarországi eseményeit a Romaversitas Alapítvány és a DARTKE (Dél-Alföldi Regionális Társadalomtudományi Kutatási Egyesület) szervezi.