A játékban való részvétel egyetlen feltétele, hogy a játékos regisztrálja magát a játék honlapján (www.emlekev.hu). Nincsenek sem életkori, sem foglalkozásbeli, sem iskolai végzettségbeli megkötések. A verseny időtartama alatt a játékba bármikor be lehet kapcsolódni, illetve azt félbe lehet hagyni. A játékba korábban bekapcsolódók semmiféle előnyt nem élveznek, csak a játék végén elért összpontszám számít. Maximálisan 1000 pont érhető el.
A verseny indulása: 2006. március 25.
A verseny zárása: 2006. augusztus 31.
Eredményhirdetés, jutalmak kiosztása: 2006. szeptember
A regisztrálás alkalmával minden játékos választ magának egy nevet, amellyel részt vesz a játékban. Egy néven csak egy játékos játszhat. Amennyiben egy felhasználói névvel egy csapat játszik, a regisztrációkor akkor is egy személy adatait kell megadni. Ez a személy számít az esetleges nyertesnek.
A regisztrálást követően neve megadásával a játékos bármikor beléphet a rendszerbe és folytathatja a játékot. Minden játékosnak lesz egy egyéni listája, a játékos tehát mindig tudja, hogy hány feladatot válaszolt már meg, hány feladat megválaszolását halasztotta el, hány pontot szerzett, a verseny mely szintjén tart éppen, vagy az adott szint hány kérdést tartalmaz.
Mivel a versenynek nem célja, hogy a játékosok azonnal válaszoljanak a kérdésekre, ezért lehetőséget ad az utánajárásra, a böngészésre, kutatásra. Az egyes feladatok megoldására nincsen semmiféle időbeli korlát. A program minden egyes belépéskor megkérdezi a játékost, kívánja-e jelenleg folytatni a játékot. Amennyiben folytatni akarja, abban az esetben két lehetősége van: vagy kéri a korábban már megjelent, de meg nem válaszolt kérdéseket, vagy új kérdést kér.
Amennyiben a versenyző új kérdést kér, akkor a számítógép véletlen kiválasztással feltesz egy kérdést, és megvárja, amíg a játékos válaszol. A válasz megadásán kívül a játékos választhatja az a lehetőséget is, hogy nem válaszolja meg a kérdést. Ám minden kérdésre csak egyszer lehet válaszolni. Ha a játékos nem válaszolja meg a feltett kérdést, akkor azt máskor is megkaphatja, mégpedig abban a sorrendben, ahogyan nyitva hagyta őket. A játékosnak mindannyiszor van lehetősége arra, hogy továbbra is nyitva hagyja a kérdést, elhalassza a válaszadást.
Amennyiben a játékos megválaszolja a kérdést, akkor a program értékeli az adott választ, és közli az alábbiakat:
- helyes (elfogadható) volt-e a válasz,
- mi lett volna a helyes válasz (ha rossz választ adott)
- hogyan módosult egyéni pontszáma.
A program ilyenkor megkérdezi, kívánja-e folytatni a játékot, és igenlő válasz esetén fölteszi a következő ? az adott nehézségi szinthez tartozó, véletlenszerűen kiválasztott ? kérdést.
A játék feladatait három szintre, három nehézségi osztályba sorolták. Minden feladat egy pontot ér. Amikor egy játékos megválaszolta az I. szint összes kérdését, akkor továbbmehet a II. szintre, majd ugyanez történik a következő szinteken.
Minden játékos addig játszhat, ameddig mind az 1000 kérdést meg nem válaszolta. Ekkor a számítógép tájékoztatja a játékost, hogy a játék végére érkezett, közli vele végső pontszámát.
A játék szervezője: Balassi Bálint Magyar Kulturális Intézet Nemzeti Évfordulók Titkársága.
A vetélkedő a Nemzeti Kulturális Örökség Minisztériuma megbízásából jött létre.
Nyeremények
1. helyezett: 3 éjszakás, wellness üdülés félpanzióval 2 fő részére a Danubius Thermal Hotel**** Hévíz szállodában a Danubius Hotels Group felajánlásában
2. helyezett: 3 éjszakás tartózkodás félpanzióval 2 fő részére a Hotel Annabella*** szállodában , Balatonfüreden a Danubius Hotels Group felajánlásában
3. helyezett: Libri könyvutalvány 30.000 Ft értékben a Libri felajánlásában
4. helyezett: Libri könyvutalvány 20.000 Ft értékben a Libri felajánlásában
5-9. helyezett: 2 kötetes Általános Kislexikon a Nagylexikon Kiadó felajánlásában
10-19. helyezett: 10.000 Ft értékű utalvány az Interticket felajánlásában
20-29. helyezett: Fidelio klubkártya 5000 Ft értékben a Fidelio felajánlásában
Az 1-9. helyezett játékosok ráadásként kapnak egy-egy példányt a Magyar Rádió Bartók Béla CD-ROM-jából.
A szponzorok által a játék céljára felajánlott nyeremények kiosztása a játékosok által elért pontszámok szerint történik. Holtverseny esetén közjegyző jelenlétében lefolytatott sorsolás dönt a nyeremények sorsáról.