Itthon láss csodát

(MTI) - Kovács Miklós elmondta: a Magyar Turizmus Zrt. a szakállamtitkársággal és a szakmával egyetértésben minden évben tematizálja a marketingtevékenységét. Így 2006-ban a bor és gasztronómia, 2007-ben a zöld, szelíd turizmus, 2008-ben pedig vizek évét rendezték meg - emlékeztetett.
 

A kampányév célja az imázsépítés mellett a belföldi vendégéjszakák számának növelése, a magyarországi kulturális kínálat bemutatása - emelte ki a szakállamtitkár. Elmondta még: a kampányév fő témáit a fesztiválok, a városlátogató turizmus, a bor és a gasztronómia, az élőhagyományok ápolása, a kortárs művészeti alkotások bemutatása jelentik.

 
Idén sem változik a marketingre fordítható költségvetés: a Magyar Turizmus Zrt. mintegy 5 milliárd forintot fordíthat a belföldi-külföldi turizmus propagálására. Kovács Miklós szakállamtitkár tájékoztatójában kiemelte, hogy az Önkormányzati Minisztérium és a Nemzeti Kulturális Alap közös nagyrendezvény pályázata idén is folytatódik. Ebben az évben 300 millió forintot fordít a tárca turisztikai vonzerővel bíró kulturális nagyrendezvények támogatására.