Kazinczy-esték a tudomány és kultúra utcájában

 

Halász Gábor egyetemi tanár interaktív előadásában többek között arra a kérdésre keresi a választ, vajon az élethosszig tartó tanulás fogalma az oktatási rendszerek fejlődésének és az oktatásról való gondolkodásnak 21. századi új paradigmáját takarja-e, vagy múló szakmai "divatról", a szakmai közbeszéd időszakos jelenségéről van-e szó. Az előadásban bemutatják azokat az országokat, amelyek az élethosszig tartó tanulás gondolatát az ágazati szakpolitikai gyakorlatban is követik és így a gyakorlati megvalósítás konkrét kihívásaival is szembesülnek.

 
Az Eötvös Loránd Tudományegyetem Pedagogikum Központjában megvalósuló ?Az élethosszig tartó tanulás társadalmi folyamatai és biopszichoszociális háttere? kutatóegyetemi alprojekt az oktatásra és az egészségfejlesztésre koncentrál. Az előadássorozat célja, hogy a kutatási eredményeket széles körben terjesszék és népszerűsítsék a kerület lakói, a középiskolai diákság és egyetemi hallgatóság körében. A projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával valósul meg, a rendezvénysorozat Erzsébetváros ?Kultúra utcája? programjához is kapcsolódik.
 
A nyitó bemutatót követően az előzetes tervek szerint március 20-án Bárdos György egyetemi tanár az életmód és egészségfejlesztésről, április 10-én Demetrovics Zsolt egyetemi docens az addiktológia kérdéseiről, míg április 24-én Nguyen Lan Anh egyetemi docens és társai az etnikai és kulturális identitásfejlődésről tartanak előadást. A belépés ingyenes, de előzetes regisztrációhoz kötött (kommunikacio@ppk.elte.hu).
 
Halász Gábor felsőoktatás-kutatással, oktatásmenedzsmenttel, valamint az európai integráció oktatási kérdéseivel foglalkozik. Számos oktatásügyi kutatási és szakértői feladatot lát el itthon, illetve az Európai Unió és az OECD különböző testületeiben is.
 
Időpont: 2012. február 21. 17:30
Helyszín: ELTE PPK, 1075 Budapest, Kazinczy utca 23-27. földszint 4.