Magyar kultúra a turisztikai szakkiállításon

Kultpol

A magyar kulturális turizmus 300 négyzetméteren mutatkozik be kulturális turisztikai attrakciókkal, ?vizuá-lis kultúrsarok?-kal. A világ egyik legnagyobb turisztikai szakkiállítása és vására már-cius 8-án indul és egészen 12-ig várja az érdeklődőket. Bozóki András a szakvásáron tájékoztatót tart a hazai kulturális turizmusról és a március 9-én induló németországi magyar kulturális évadról.

2005-ben rekord évet zárt a turizmus Magyarországon. A becslések szerint az év végére az összesített vendégéjszakák száma első alkalommal lépték át a 19 milliós határt. A nemze-ti turizmusfejlesztési stratégia elfogadásával a prioritások közé emelkedtek az egészségturiz-mus, az örökségturizmus és a kongresszusi turizmus fejlesztései.

Egy turisztikai kínálat kapcsán végzett kutatási tanulmány (Kopint-Datorg Rt., 2004. decem-berében) szerint a hazánkba érkező külföldi turisták között legtöbben a kulturális vonz-erő miatt döntenek Magyarország mellett, s csak második helyen említették az árakat (pon-tosan: a jó ár-érték arányt), majd ezt követték az ismerősök ajánlatai és a természeti értékek.

Ezért is nagyon fontos és hangsúlyos a magyar részvétel az Internationale Tourismus-Börsén (ITB), amely a londoni World Travel Market (WTM) mellett a világ legnagyobb turisztikai szakkiállítása és vására, s amelyet Berlinben rendeznek meg minden évben. Az ITB Berlin ? 150.000 m2-es területén közel 180 országból érkező 10.000 kiállítója nem csupán a globális turisztikai kínálattal jelenik meg, egyaránt fontos számára a technológia, az ökoturizmus, a kulturális turizmus, a könyvvilág valamint a tudomány szektorai.

A Magyar Turizmus Rt évek óta önálló standdal képviseli Magyarországot, melyen kulturális kiadványok, program- és kulturális turisztikai attrakciók is helyet kapnak, továbbá a régiók is bemutatják sajátos kulturális, turisztikai arculatukat. A magyar kulturális turizmus standon való megjelenés egyedülálló bemutatkozási lehetőség a kiemelkedő és ez évben elkészült vagy nyilvánosságra kerülő, európai léptékű kulturális turisztikai projektek számára.

A kulturális tárca idén ismét közösen jelenik meg a Magyar Turizmus Rt.-vel a 300 m2 területű Magyar standon. A kulturális turizmus stand 6 m2 területen, kulturális turisztikai attrakciók gyűrűjében foglal helyet. A standot kiegészítő ?vizuális kultúrsarok?-ban kapnak helyet a ? vásár második napján útnak induló ? Ungarischer Akzent, a Budapesti Tavaszi Fesztivál, a Művészetek Palotája, valamint az Európa Kultúra Fővárosa 2010 program II. for-dulós városainak vizuális bemutatkozó anyagai.

A kulturális standra ellátogató szakmai közönségnek az alábbi kulturális turisztikai vonzerő projekteket mutatjuk be:

- Magyar Évad Németországban (Ungarischer Akzent);

- Európa Kulturális Fővárosa 2010 programsorozat ? Pécs + 2. fordulós városok;

- Kultúra Magyar Városa (Kecskemét, Keszthely, Vasvár);

- NKÖM tárcatükör;

- Bartók évforduló;

- Világörökség helyszínek;

- Nagyszabású projektek ? kulturális fesztiválok a Magyar Művészeti Fesztiválok Szövet-sége, Magyar Fesztivál Szövetség együttműködésével (Kapolcs, BTF, BÖF, Bartók+, Szi-get stb.);

- Kulturális utak (Szent Márton út, Kulturális Sugárút, Palóc út, Európai Vaskultúra útja, Reformáció útja Magyarországon, Liszt Ferenc út, Zsidó emlékhelyek, Irottkő Naturpark, Sissi-út);

- Művészetek Palotája;

- Szépművészeti Múzeum / Magyar Állami Operaház;

- Monostori Erőd;

- Pécs Örökség Ház;

- Collegium Hungaricum Berlin.

Budapest?Berlin, 2006. március 8.