Az UNESCO-kampány logója látható a Duna TV kilenc műsorán

Kultpol

"Ezt a rangot a Duna Televízió azokkal a műsoraival vívta ki, amelyek rendszeresen bemutatják, közel hozzák a világ különböző tájainak kultúráját. Jelentős súllyal estek latba azok a tematikus napjaink, amelyeket egy-egy távoli ország megismertetésének, bemutatásának szenteltünk, illetve a kisebbségekről, különböző etnikumokról szóló sorozataink, mint például a Minoritates Mundi" - fogalmazott A. Szabó Magda, a Duna Televízió ügyvezető alelnöke.

   
A nemzetközi év logója a Duna Televízió Halld Izráel!, Mundi Romani, EtnoKlub, Térkép, Térkép ráadás, Világkikötő, Vannak vidékek, Közelebb Kínához, valamint Mi vagyunk az unió című műsorain látható.
   
Az Egyesült Nemzetek Szervezete (ENSZ) 2010-et a kultúrák közeledésének nemzetközi évévé nyilvánította és az UNESCO-t (nevelésügyi, tudományos és kulturális szervezetét) jelölte ki arra, hogy vezető szerepet játsszon az év megünneplésében. A nemzetközi év fő célja, hogy az egyes kultúrák sajátos vonásainak megismertetésén keresztül felhívja a figyelmet a kulturális sokszínűség fontosságára.
   
A világrendezvények sorába az UNESCO négy magyarországi programot válogatott be, ezek közül hármat médiapartnerként támogatott és támogat a Duna TV: a már lezajlott budapesti EuroMed Zenei Fesztivált, a szeptember 4-én megrendezendő balatonfüredi Salvatore Quasimodo Költőversenyt és a november végén kezdődő budapesti Kortárs Dráma Fesztivált.
   
A Duna Televízió mellett az Arte francia-német kulturális csatorna társulhatott az UNESCO ez évi tematikus programjaihoz.