(MTI) Az 50 millió forintból, európai uniós támogatással megvalósult Skanzen Örökség Iskola projektben mintegy négyezer tanuló és pedagógus vett részt. A diákok figyelmét átélhető és élményeket kínáló foglalkozásokon keresztül kívántuk ráirányítani az épített környezet, a tárgyi kultúra és a hagyományok értékeire ? mondta Csesznák Éva múzeumpedagógiai osztályvezető a 14 hónapon át tartó, és a szervezők tervei szerint a jövőben is folytatódó múzeumi-iskolai program céljáról.
Mint kifejtette, a feladatok hármas egysége ? előzetes gyűjtőmunka, múzeumi kutatás, utólagos feldolgozás ? segítette az önálló tanulási formák elsajátítását, amit tovább mélyített a gyakorlati tapasztalás élménye és az interaktív feldolgozási mód.
A több mint háromszáz foglalkozásból álló program három nagy elemre épült, melyek más és más tematika köré szerveződtek. Az Értékmentő Skanzen Tábor során építőipari szakközépiskolások szakmai gyakorlat keretében ismerkedhettek meg a népi építészeti technikák alapfogásaival, a Tan-tár Témanapok során a családi és rokoni kapcsolatok működéséről, a közösségek szerepéről, az ünnepek tartalmáról, illetve a 19. században a magyar nyelvterületen élt és élő nemzetiségek jellegzetességeiről szerezhettek ismereteket a fiatalok, a Vaspálya Rt. programrészben pedig a szakköri foglalkozások újfajta változatával találkozhattak.
Az elsősorban felső tagozatos és középiskolás korosztálynak szóló uniós projekt befejeződött, de a tervek szerint folytatják az elkezdett munkát, és a jövőben konzultációkkal, szakmai támogatással segítik az iskolákat.