Egy különleges, interaktív tárlattal irányítja rá a figyelmet a tudatos adományozásra a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Magyarországi Református Egyház. A kiállítási darabok között jó és rossz gyakorlatokra egyaránt találunk példát, sőt a szervezők olyan lehetséges szolgáltatásokra, tárgyi adományokra (tisztálkodószerek, ágynemű, törölköző, fejlesztő játékok, tanszerek) is felhívják a figyelmet, melyekre elsőre nem is gondolnánk, hogy hasznosak lehetnek (jogi segítségnyújtás, festés, utazási bérlet).
A tárlatot június 5-én, a Postamúzeumban nyitották meg, ahol például egymás mellett láthatunk két egyforma plüss állatot, amelyből az egyik sérült és koszos, a másik viszont tiszta és hibátlan. Fontos ugyanis, hogy tisztában legyünk azzal, hogy az adományaink közvetlenül a rászorulókhoz jutnak el, nincs köztes állomás, ahol kijavítják, kimossák, kipucolják a tárgyakat. Ezekről az adományozóknak kell gondoskodniuk, mielőtt csomagba, dobozba kerülnek felajánlásaik.
A kiállítással párhuzamosan egy figyelemfelhívó közösségi-médiakampány is kezdetét veszi a Szeretetszolgálat Facebook-oldalán. Itt többek között hasznos tippeket kaphatunk arra, hogyan érdemes használt ruhát, cipőt felajánlani, és arról is több információt tudhatunk meg, hogy miért is jelenthet hathatós segítséget, ha valaki szaktudásával segít.
A szervezők bíznak benne, hogy a kampány hatására tovább fejlődhet a hazai adományozási kultúra és ezáltal még több rászorulóhoz juthat el valós segítség.
?Talán a legfontosabb alapszabály, hogy mindig olyan dolgot adományozzunk, amit mi magunk is szívesen fogadnánk? ? mondta el Juhász Márton, a Magyar Református Szeretetszolgálat ügyvezető igazgatója. ?A tárlat remek alkalom arra, hogy a lehető legszemléletesebb módon mutassuk be az emberek számára, egy kis plusz odafigyeléssel egy megunt játék, hangszer vagy ruhanemű egy rászoruló családnál még jó szolgálatot tehet? ? tette hozzá.
A kiállítás apropója egy most induló, zárt informatikai rendszer volt, melyet a református egyházközségek használhatnak majd. Az oldal összegyűjti a felajánlásokat és azokat, akiknek segítségre van szüksége.
A weboldal alkalmas lesz a támogatások nyomon követésére, így a támogató biztos lehet benne, hogy a felajánlott szolgáltatás vagy tárgy oda kerül, ahová szánta. A cél egy dinamikusan működő felület megalkotása volt, ahol segítők és segítségre szorulók megtalálják egymást.
A Még jobb adni kampány első üteme 2018 decemberében volt, akkor a tartós élelmiszer adományozással kapcsolatos, legfontosabb tudnivalókat állította fókuszba a Magyar Református Szeretetszolgálat és a Magyaroroszági Református Egyház. Az akció rendkívül sikeresen volt, az adományozás mértéke 15%-kal növekedett, valamint a beérkezett adományok minősége is lényegesen javult.
Fotók: Kultúra.hu/Csákvári Zsigmond