Jövő nyáron már használhatják a Dózsa György úti a mélygarázst a Liget látogatói

Kultpol

varosliget.jpg
DrónfotóForrás: MTI/Városliget Zrt.

Gyorgyevics Benedek tájékoztatása szerint a térszint alatt három szinten mintegy 800 autót befogadni képes garázst várhatóan már a jövő nyártól használhatják majd a Ligetbe látogatók, illetve kedvezményesen igénybe vehetik a környéken lakók.

A Városligeten naponta 15 ezer autó halad keresztül, és a közelmúltig több mint 1500 autó parkolt a Liget peremén. A Városliget Zrt. vezérigazgatója kiemelte: a Liget Budapest Projekt eredményeként ez az állapot megváltozik: a felszíni parkolók megszüntetésével, a mélygarázsok építésével és a Kós Károly sétány valódi, forgalommentes sétánnyá alakításával egy zöldebb és élhetőbb parkká válik majd a Városliget. Az autómentes Városliget elérése érdekében további földalatti parkolók is épülnek, az Állatkerti körúton 700, míg a Hermina úton egy 275 férőhelyes létesítmény épül.

A Városliget megújításának egyik fő célkitűzése, hogy a park zöldfelületének rehabilitációja és gyarapítása mellett radikálisan csökkentse a közpark autóforgalmát, amely a mai napig óriási környezeti terhelést jelent a Liget élővilágára nézve ? közölte Gyorgyevics Benedek. A Dózsa György úti mélygarázs tetejét növényekkel ültetik be, így az épület meghosszabbítja a parkot a város felé.

dronoto_3.jpg
MTI/Városliget Zrt.

A három szint mélyre nyúló épület kivitelezése 2018 júniusában kezdődött meg, mára elérte legmélyebb pontját, jelenleg az épületszerkezet kialakítása zajlik, és 2020 nyarán már használhatják a Ligetbe látogatók. A nagyságrendileg 8 milliárd forintos beruházás keretében várhatóan év végére befejeződik a szerkezetépítés.

A csaknem 30 ezer négyzetméter összes szintterületű, vastag földréteggel, és így növényzettel borított háromszintes mélygarázsban külön beállót kapnak a mozgássérültek járművei, a motorosok, valamint az elektromos autóknak töltővel ellátott helyeket alakítanak ki. A garázs legfelsőbb szintjén a kerékpárral közlekedőknek kerékpártárolókat és öltözőket alakítanak ki.

Gyorgyegyics Benedek beszámolt arról is, hogy mindezzel párhuzamosan elkezdődik a Városligetben lévő, az elmúlt évtizedekben a zöldfelületet rovására megnövekedett beton- és aszfaltfelületek csökkentése. Első lépésként az indokolatlanul széles, 14 méter keresztmetszetű Olof Palme sétány útburkolatát szűkítik le 6 méterre, ezzel közel 1600 négyzetméternyi zöldfelületet adnak vissza a parknak. A gyalogos és kerékpáros közlekedés a kivitelezés ideje alatt végig biztosított marad. A munkálatok a Zichy Mihály út felől indulnak az Ajtósi Dürer sor irányában, szakaszos korlátozással. A fejlesztéssel egy időben a régi közművezetékeket is elszállítják.

Forrás: MTI