Mentorprogram indul hazai formatervezők számára

Kultpol

sixay
Sixay Furniture
Forrás: Facebook

Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezetője a program előzményeiről elmondta, hogy az ügynökség indulása óta folyamatos kapcsolatban van az iparág különböző szereplőivel: a tervezőkkel, oktatási intézmények vezetőivel, gyártókkal, hogy megismerjék mindazon nehézségeket, kihívásokat, amelyek az iparágon belül felmerülnek.

Így derült ki számukra, hogy a gyakorlati tudás és a források hiánya mellett ?kiemelkedő hiányérzet" jelentkezett még az üzleti életbe való bekapcsolódás során, az abban való boldogulásban. Ezért felkerestek több nemzetközi oktatási intézményt, hogy kialakítsanak egy egyénre szabott mentori rendszert a hazai márkák számára. Ennek során esett a választásuk az IED-re.

Ismertetése szerint a mentorálási program alapvetően két fontos terület, a marketing és a menedzsment köré épül majd. Ezen a két területen belül hat olyan modult fognak a tervezők hallgatni, mint például a branding, a kommunikáció, a pozicionálás, az üzleti tervezés, amelyek a jövőben hasznosak lehetnek abban, hogy nemzetközi szinten is stabilan működni tudjanak - tette hozzá. A program során a résztvevők a workshopok mellett nemzetközi szakemberekkel egyeztethetnek, a folyamat végén pedig egy projektmunkát készítenek.

A csütörtökön induló, hat hétig tartó programban hat mentorált vesz részt, akik stabil hazai márkákat képviselnek: a Komonka Textile Design, a Viaplant, a Yoza, a Sixay Furniture, a Position Collective és a Multifelt Factory.

Giovanni Ottonello művészeti vezető (IED) elmondta, hogy a több mint félszáz éves intézményben jelenleg 11 oktatóközpont működik, ezek közül hét Olaszországban, kettő Spanyolországban és kettő Brazíliában található. Évente 10 ezer hallgatóval dolgoznak együtt és 106 országban gondozzák a tehetségeket. Így a hallgatók nemcsak a kurzusokat végzik el, hanem belekerülnek egy nemzetközi körforgásba is. Mint mondta, a program kölcsönös tanulási folyamatra, ismeretátadásra ad lehetőséget.

Jacopo Bargellini stratégiai tanácsadó arról beszélt: tapasztalatai szerint, amikor a fiatal tervezők ?belevetik magukat a munkába", akkor azt kizárólag a kreativitás oldaláról közelítik meg és csak másodlagos szerepet tölt be maga a piaci megjelenés, a menedzsment. Mint fogalmazott, arra kell a formatervezőket inspirálni, hogy egyrészt nagyon szép és kreatív dolgokat tervezzenek, de ezek azért legyenek eladhatóak is. A mentori programot ennek a gerincén építették fel.

A program céljának nevezte, hogy segítsenek a magyar dizájnereknek kialakítani egy egyértelműen megkülönböztethető, saját identitást. Mint mondta, a résztvevő cégek hallgatói decemberben mutatják majd be azt az új dizájnstratégiát, amelyet a tanultak alapján szeretnének kialakítani.