A nézők alig veszik észre a különbséget ? fejtette ki a rendező a nyelvhasználatról, majd hozzátette: Nádasdy Ádám nem vett részt a próbákon, csupán fordításait használták fel az előadáshoz. Hogy miért éppen most kerítettek sort a darabra a Vörösmarty Színházban, a válasz ?pofon egyszerű?. ?Akkor lehet eljátszani egy darabot, ha megvannak hozzá a szereplők és Fehérváron, ha nem lenne a Gyuri ? Cserhalmi György ? akkor nem lenne Lear királyunk.?
Két generációról szól a történet, a feudális és a reneszánsz Machavellista világ találkozik a színpadon. Shakespeare drámáját hét hét alatt vitték színpadra, ahol a színészek mellett egy 18 tagú zenekar is helyet kap. Az előadásban a Székesfehérvár Helyőrségi Zenekar közreműködik Ruff Tamás vezényletével.
Bagó Bertalan jelenleg az Indul a bakterház című darabot rendezte még Fehérváron, korábban azonban itt vitte színre a Don Carlos és a tavaly a Bizánc című darabokat is.
?A darab egy keménykötésű, dühöngő aggastyánról szól. Még tótágast is tudna állni ez az ember, ha akarna! Fékeveszett, elvakult indulatosságát a pogány római s a középkori keresztény bölcselet s az újfajta reneszánsz nevelés egyaránt fő bűnnek tartotta. Lear és tükörképe, Gloucester gróf, a két hiú öreg belerohan a hízelgők csapdájába, vak haragjában mind a kettő az érdemteleneket jutalmazza, Lear a két elfajzott lányát, Gloucester a fattyúját, Edmundot, s az érdemet bünteti, Lear a legkisebb lányát s Kent grófot, Gloucester a törvényes örökösét, Edgart. Rosszul adakozik a két ember, s képzelt sérelmeken áll bosszút. Irtózatos a fizetség.? ? írja a színház oldala.