Persze, hogy az utolsó vacsora ironizált festészeti hagyománya ugrik be a nyitóképet látva, de Zsótért ismerve az is világos, hogy ez csak a felszín. A rivaldával párhuzamosan, a nézőtérrel szemközt hosszú asztalsor, átlátszó nejlonterítővel borítva. Középen Lear, két oldalán pedig a szigorú ültetési rend szerint helyet foglaló, a gyász színébe ravasz változatossággal öltöztetett (jelmez: Benedek Mari) családtagok és üzlettársak unott képpel lapátolják be a húslevest.
Mintha a szimmetrikus univerzum középpontja és alapköve lenne Lear, ám amint a hibátlan látszategyensúlyban vegetáló asztaltársaság bomlani kezd, megroppan a mesterkélt összhang. Mások foglalják el Lear helyét, például a kétszínű, a háttérben sündörgő Edmund, a király meg kiszorul az asztalsor szélére. Minden elveszne, ha új pozíciójában nem lelne valódi támaszokra: Kent és a Bolond féltőn óvják a hatalmas gyermek testét.
Zsótér fanyar humora azonban nem két kézzel elénk öntött tápszer, hanem körültekintéssel adagolt fűszerszám. A helyszínt és a kellékeket a hitelesen kimondott szó teszi azzá, amivé. Ahogy adott esetben a férfit is nővé, a nőt meg férfivé. Lear szívtelen lányait itt két férfi játssza szenvtelen racionalitással: Pataki Ferenc dölyfös, kemény és hataloméhes Goneril, Harsányi Attila halkszavú, ám az atyai tekintély előtt csupán látszólag meghunyászkodni tudó Regan. Az előbbi férje, a hirtelenszőke, szemüveges Alban (Borsos Bea) magába merülve hímezget az asztalnál, majd felsikkant, mikor apósa és asszonya hangos vitája miatt óvatlanul megszúrja ujját. Regan ura, Cornwall is méltó párja nejének: Cseh Zsuzsa taszítóan gyakorlatias fejedelem.
Cordeliát és a Bolondot szokás összevonni, itt is így történik: Farkas Andrea tárgyilagos, belül lobogó tüzét kívülre nem pazarló Cordelia és fásultan cinikus Bolond. Kent szerepében egy régi szegedi "Zsótér-színész", a táncos Zarnóczai Gizella kristálytiszta dikcióval, utánozhatatlan jelenléttel lesz Lear sérthetetlen testőre és komor séfje. Király Levente magától értetődően Lear. A tragédia, a melodráma, és velük az őrültség teátrális elmutogatása színen kívül reked. Helyette van kimerítő agymunka, tántoríthatatlan érteni vágyás, az emberi természetet kutató kérdésfeltevés. Aligha véletlen, hogy előadás közben többször eszembe jutott Király és Zsótér utolsó, öt évvel ezelőtti közös kalandja, a szintén szegedi Galilei élete. A világ titkait mohón fürkésző tudós után most az ember titkainak megfejtését szomjazó, megtörtségében is nagyszerű fenség áll előttünk a színpadon.