A korábban főként operai szerepeket vállaló portugál énekesnőt, Lina Rodriguest 2005-ben kérték fel, hogy játssza el Amália Rodrigues szerepét a minden idők leghíresebb fadoénekese életéről szóló, Amália című musicalben. A műfaj ezt követően kezdett meghatározóvá válni pályafutásában: négy évig rendszeres fellépője volt a legendás lisszaboni Clube de Fadónak, egyedülálló orgánumának köszönhetően meghódította Belgium, Hollandia, Lengyelország, Spanyolország és az Egyesült Államok színpadait is, valamint Carolina és EnCantado címmel két albuma is megjelent.
Legújabb – és eddigi legjelentősebb – projektjéhez egy „külsőst” fogadott partneréül, a többek között Ricky Martinnal, Rodrigo Cuevasszal és a Sonic Youthból ismert Lee Ranaldóval együttműködő Raül Refree spanyol sztárproducert és zeneszerzőt. Refree nem volt különösebben jártas a fado hagyományában, ám a spanyol Rosalía nagy visszhangot keltett projektjének kulcsembereként már sikerült újraértelmeznie a flamencót. A producer ezúttal sem akart hátratekinteni: a stúdióban arra a ragyogásra hagyatkozott, amely Lina énekéből áradt. Kezdetben gitárral kísérte, de hamarosan rádöbbent, hogy sokkal modernebben hangzana, ha zongorán és analóg szintetizátorokon játszana.
Amália Rodrigues dalainak szövegét és melódiáját érintetlenül hagyták, ám az új hangszerelésnek köszönhetően azok mégis abszolút frissességgel szólalnak meg. Ha úgy tetszik, a XXI. század fadója jött létre, amelyben benne van – a műfaj nagyasszonyát idézve – „mindaz, ami szomorú”, ám Lina egyszerre fátyolszerűen lebegő és mélyre hatoló hangja új fejezetet nyitott a fado történelmében. Nem véletlen, hogy mihelyt napvilágot látott a Lina_Raül Refree nevezetű csúcsprodukció első albuma 2020 januárjában, rögtön a világzenei rádiósok európai sikerlistájának élén landolt. Nem túlzás tehát azt állítani, hogy egyedülálló estének ígérkezik a december 9-i koncert a Müpában.