zsánerelemeiből áll össze; a suspense a cél, több-kevesebb sikerrel. A szétszórt puzzle, ha összeáll, egyszerű: sok vért és egy véres kést látunk, tehát valakit megöltek, alighanem Elza (Dobó Kata) tette; a kérdés az, hogy kit, miért, mi lesz ezután, és hogy az időközben beállított apuka (Kern András) pozitív vagy negatív figura-e - arra való a csaknem két órás játékidő, hogy a darabokból összeálljon az eltelt nap minden eseménye. Ezzel eddig nem is volna semmi gond, a sztori egynek jó, és van elég hely a tévék éjjeli sávjában eggyel több ilyen filmnek. A Halálkeringő alkotói viszont kevésnek tartják a zsáner által szabályozott lehetőségeket - ők Művészfilmet akarnak forgatni, nagy betűvel, kurzívval. Ehhez viszont nincs tehetségük - sem Köves Krisztián Károly rendezőnek, sem Szabó István forgatókönyvírónak (az ismert kolléga druszájának), sem Dobóczi Balázs operatőrnek.
Dobó Kata és Kern András |
whiskeyt a pohárszékből, fegyverrel az övükben mennek ajtót nyitni, és alapvető konfliktusrendezési mód számukra a gyilkosság. Problémáik emberközeliségére jellemző, hogy itt a rendőr azért vész össze legjobb barátjával, mert az megölte a társát. Ebben a világban próbálna életre kelni a sztori, ám Szabó István szövegei abszolút hiteltelenek: az egyedül álldogáló Elza olyasmiket mond maga elé tragikus hangon, hogy "nem vagyok ura az életemnek" vagy hogy "pokolra fogok jutni", s mikor marad hely a szöveg felét kitevő káromkodások mellett, aforizmákban társalog apjával ("- Ami egyszer eltört, az törött is marad, hiába ragasztgatják. / - Nem! Mindent meg lehet ragasztani!"). A filmet pedig Dobóczi Balázs legjobb esetben is közhelyes vágóképei szakítják meg - bár amikor tizedszer figyelhetjük meg a rezgő kamerával felvett, kilencven fokkal elforgatott fehér farácson oldalirányba csorgó vércseppet, akkor inkább a kínos szó jut eszünkbe a közhelyes helyett.