Madách SzínpadON: irodalmi film-szín-játék a Puskin Moziban

Egyéb

2020 tavaszán – a járvány okozta országos lezárás idején – a Madách Színház stúdiószínpadán filmstúdiót rendeztek be, ahol azóta Szirtes Tamás művészeti vezetésével folyamatosan készülnek a színház, a film és a tévé műfaji sajátosságait ötvöző alkotások.

A filmsorozat elsődleges célja a magyar irodalom szolgálata, melynek összefoglaló címe: Írók-sorsok-szerelmek. Utóbbi sorozat a 20. század legismertebb magyar íróinak életét és szerelmi történeteit 50–80 perces film-szín-játék®-ok formájában dolgozza fel. Utóbbiak nem színházi előadások, nem is korábbi színpadi előadások filmváltozatai, hanem kifejezetten élő vetítésre szánt, vadonatúj filmprodukciók. Ezekből láthatnak válogatást a Puskin Mozi nézői tavasszal és nyáron.

Az Elfogyni az ölelésben Ady Endre szerelmeit dolgozza fel Nagy Sándor, Botos Éva, Kelemen Hanna és Kakasy Dóra közreműködésével. A darabot Nyáry Krisztián írta, a rendező Horgas Ádám. A Tercettben, Forgách András színpadi játékában szerelmi játszmák sűrűn szőtt hálóján keresztül elevenedik meg Móricz Zsigmond és szerelmeinek legendásan tragikus története. A film-szín-játék®-ot Szilágyi Bálint rendezte, a közreműködők Nagy Zsolt, Balázsovits Edit és Petrik Andrea. A Két egyetlen férfi főszereplője Karinthy Frigyes. Fráter Zoltán darabját Szirtes Tamás rendezésében Fekete Ernő, Jordán Adél és Fekete Réka Thália keltik életre. Szép Ernő Emberszag című írásait Ferencz Győző adaptálta a különleges műfajra. Gyabronka József tolmácsolja a megrendítő történetet, a rendező Harangi Mária.

Nyitókép: Balázsovits Edit a Tercett forgatásán. Fotó: Jardek Szabina