Magyar Ádám (1972, Debrecen) videó- és fotóművész munkái éveken át tartó folyamatos művészeti kísérletek, saját technológiai fejlesztések eredményei. Fő motívuma az idő érzékelése és annak megértésére irányuló törekvés. Munkássága nemzetközileg is elismert, különleges esztétikájával az AI technológia egyre mélyülő elméleti vitáiban is hivatkozási pontként szolgál.
Magyar Ádám gondolatai a Matter című sorozatáról: „Senki nem értheti meg igazán az időt. Művészként a múlt, jövő és jelen pillanataihoz való viszonyunkat tanulmányozom, elmélkedve az idő használatán vagy ki nem használatán. Mindig is foglalkoztatott az idő szubjektív oldala – az emlékek súlya és szépsége, a bizonytalanságtól való félelem, az üresség, amikor egyedül vagyunk, és a végső elmúlás. Leginkább azt csodálom, amikor az idő látszólag megáll egy pillanatra, és az egység egyszerűen úgy jó, ahogy van. Gyönyörű kihívás megtalálni az analóg áramlást az okok és következmények rideg erdejében.
A Matter című videó- és fotósorozatom készítése során újralátogattam városi helyszíneket, melyeket ugyanabból a szögből örökítettem meg. Az elkészült munkáimban a napok és pillanatok egymásra vetítve jelennek meg, az idő áramlik, feltárva elhalványult emlékeinket és jelentéktelenségünket. Az idő múlása láthatóvá válik. Vizuálisan feloldódunk, elveszítve az állandóságot. Határaink elmosódnak. Csak a közlekedési lámpák maradnak meg a saját, világosan olvasható világukban.”
Magyar Ádám jelenleg Berlinben él és dolgozik, műveit számos nemzetközi egyéni és csoportos kiállításon állították ki. A tárlat december 23-ig látogatható a TOBE Galleryben.
A nyitóképen Magyar Ádám: Matter. Howrah Bridge, Kolkata (2022, archív pigmentnyomat), a TOBE Gallery jóvoltából