Magyar filmes siker Cannesban

Egyéb

Cannes, Franciaország ? Az idei Cannes Corporate Media & TV Awards nyertesei Cannesban, a Palm Beach-en vehették át díjaikat. A világ egyik legnagyobb nemzetközi vállalati filmes fesztiváljáról a magyar nyertes a Greenroom Reklámügynökség két arany trófeával térhetett haza.

 

A nemzetközi versenyre 772-en jelentkeztek, 40 országból (köztük Ausztrália, Brazília, Egyesült Arab Emírségek, Hollandia, Hong Kong, Japán, Katar, Németország, Singapúr, Svérdország, Thaiföld, Kanada, USA és Oroszország). 152 filmet 36 kategóriában díjaztak Arany, Ezüst és a Fekete Delfin Trófeával. A nyertesek részletes listája megtalálható a fesztivál honlapján.

 

A magyar díjnyertes filmek
Magyarok még soha nem nyertek aranyat a Cannes Corporate Media & TV Awardson (tavaly az Opera imázsfilmje ezüst delfint nyert), de most egyből kettőt is hazavihettek.

A Greenroom a ?MOL Group - UPPP Campaign Video 2014: Enter if you Dare!? filmjével nyert arany díjat az integrált kommunikáció kategóriában. A zsűri a díjátadón kiemelte, hogy ebben a kategóriában rendkívül erős volt a mezőny, ezért három ezüst díjat is kiosztottak az arany mellett.

A nyertes film a 13 országban futó UPPP toborzó kampány részeként földtudományi és olajmérnöki képzésben résztvevő hallgatók figyelmét hívta fel, az egyetemisták részére indított virtuális olajfúró versenyre. (rendező: Mankovits Marcell)

 

Trailer (40s):

https://www.youtube.com/watch?v=5r42eLzhHeM

 

Hosszú verzió film (5 min)

https://www.youtube.com/watch?v=nP-O4WvUEu8

 

A Greenroom másik első helyezett filmje, a Magyarországon már négy díjat besöprő, NESTLÉ Purinának készített ?HEROSZ Happy Hours Animal Shelter Digital Campaign?, a Szponzoráció, Non-profit, CSR kategóriában vihetett el Arany Delfint.

A kisfilm az 1 %-os adókért küzdő videók kliséit parodizálva szerzett jelentős adományokat a PURINA által támogatott Herosz Állatotthonnak. (rendező: Sós Bálint)

 

https://www.youtube.com/watch?v=r2u5qklGdV8

 

 

A díjról

A Cannes Corporate Media & TV Awards évente díjazza a világ legkíválóbb vállalati filmjeit, online média és TV-s dokumentumfilmeket. A díjakat ? vállalati filmes fesztiválként egyedülállóan ? a világ egyik legfontosabb filmközpontjában ? Cannesban, Franciaországban adják át.

A Cannes Corporate Media & TV Awards-ot a Filmservice International alapította 2010-ben, székhelye Bécs. Azóta a fesztivál folyamatosan nő és így válik világszerte a vállalati filmek egyik fő fesztiváljává.

 

Stábok:

 

MOL GROUP UPPP FILM

 

Megbízó: MOL GROUP

Head of Group Corporate Communications, Vice President: Dominic Köfner

Head of Digital Marketing and Communications: Birinyi Gábor

 

Ügynökség: Greenroom

http://greenroom.hu/

Kreatívigazgató: Vida Gusztáv

Account director: Botos István

Senior szövegíró: Jávor Bence

 

Produkció: Top Dog Films

http://topdog.hu/

Rendező: Mankovits Marcell

Operatőr: Győri Márk

Vágó: Győri Márk, Mankovits Marcell

Gyártásvezető: Nikléczy Attila

Forgatókönyv: Mankovits Marcell

Utómunka: Digital Apes

 

HEROSZ HAPPY HOURS FILM

 

Megbízó: Herosz Állatotthon

 

Ügynökség: Greenroom

www.greenroom.hu

Kreatívigazgató: Vida Gusztáv

Account director: Botos István

Senior szövegíró: Jávor Bence

Account manager: Pomozi Bernadett

 

Produkció:

Rendező: Sós Bálint

Operatőr: Garai Gábor

Vágó: Szabó Tamás

Gyártásvezető: Násztor Bence

Hang: Kiss Attila