Az első atombombát előállító tudóscsoport vezetőjéről, Robert Oppenheimer elméleti fizikusról szóló életrajzi dráma tizenhárom díjra volt esélyes az előzetes jelölés alapján, és hetet el is hozott a Royal Festival Hallban rendezett, viszonylag megbízható Oscar-előrejelzőnek tekintett BAFTA-gálán, amelynek házigazdája David Tennant volt.
Az Oppenheimer kapta a legjobb film díját, Christopher Nolan a legjobb rendezésért járó elismerést, és az Oppenheimert alakító Cillian Murphy a legjobb férfi főszereplő BAFTA-kitüntetését. Ugyancsak az Oppenheimernek ítélték a legjobb eredeti filmzene díját, Robert Downey Jr. a háromórás film férfi mellékszereplőjeként lett BAFTA-díjas, és az alkotás kapta a legjobb fényképezésért, valamint a legjobb vágásért járó elismerést is.
Hasonló diadalt legutóbb Edward Berger Nyugaton a helyzet változatlan című első világháborús drámája aratott: ezt az alkotást tizennégy díjra jelölték, és szintén hetet el is hozott a tavalyi BAFTA-rendezvényen. Erich Maria Remarque 1928-ban megjelent klasszikus regényének filmadaptációja ezzel 2023-ban rekordot döntött, ugyanis a BAFTA-díjak történetében még soha nem kapott ennyi elismerést nem angol nyelven forgatott film.
Az idei BAFTA-díjkiosztón az Oppenheimer mellett Jorgosz Lanthimosz Magyarországon forgatott Szegény párák (Poor Things) című filmje is a nagy nyertesek között volt: ezt az alkotást tizenegy díjra jelölte a brit filmakadémia, és a film ötöt el is nyert. A filmben nyújtott alakításáért Emma Stone kapta a legjobb női főszereplőnek járó elismerést, emellett az alkotásé lett a legjobb smink, a legjobb jelmeztervezés, a legjobb produkciós tervezés díja, valamint a legjobb különleges látványhatásokért odaítélt BAFTA-díj. A produkciós tervezés kategória magyar vonatkozása a James Price és Shona Heath vezető tervezők mellett dolgozó Mihalek Zsuzsa berendező, aki a Kultúra.hu-nak az Oscar-jelölést követően mesélt a különleges munkáról:
„Amikor megláttuk a látványterveket, és nekifogtunk őket megvalósítani, éreztük, hogy ütős lesz, majd amikor a stábtagok elképedve jöttek be a díszletbe, már tudtuk, hogy valami nagyon jót csináltunk. Jórgosz Lánthimosz rendező neve eleve garancia a minőségre. Két angol tervező, James Price és Shona Heath elképzelései alapján, de a saját ízlésünket latba vetve dolgoztunk. Nagy csapat vagyunk, sokan segítik a munkámat, és csupán szerencse kérdése, hogy az én nevemet sorolták fel az Oscar-jelöltek között. Fontos feladatom felkutatni és jól dönteni, hogy kiket veszek magam mellé. (...)
Amikor a forgatókönyvet olvastuk, szürreális világot képzeltünk el. Tudtuk, hogy nem lehet egyszerű berendezéssel megoldani a látványt, hanem valami nagyon különlegeset kell csinálnunk. Nem lett volna elég csak Magyarországról összeszedni a tárgyakat, ezért Prágából, Franciaországból, Németországból is hozattunk bútorokat, Indiából pedig például terítőt, vagy Bécsből vázát. Minden tárgyat az alapján választottunk ki, hogy méltó legyen a film látványvilágához. Nehéz, de rettentő élvezetes csapatmunka folyt. A kosztümöt, a sminket, a hajat is Oscarra jelölték, és ezeken is sok-sok magyar szakember dolgozott, akiknek a neve szintén ott lehetne a jelöltek között.”
A legjobb egész estés animációs film A fiú és a szürke gém lett (kritikánk itt). A legjobb eredeti forgatókönyv díját az Egy zuhanás anatómiája (kritikánk itt) kapta.
A legjobb dokumentumfilm kategóriában az ukrajnai háborúról szóló 20 Days in Mariupol című produkció nyerte el a brit filmakadémia elismerését.
A díjazottak teljes listája itt olvasható.