A beruházás célja az volt, hogy növekedjen a Győrbe látogató turisták száma, az ott eltöltött idejük és az igénybe vett szolgáltatások mennyisége, és így a turisztikai árbevétel is.
A fejlesztéssel azt is szerették volna elérni, hogy a megyeszékhely történelmi belvárosának kül- és beltéri kulturális és örökségi értékeit és helyszíneit hasznosítsák.
Létrehozták az Egy város, ezer élmény – Kultúra elnevezésű turisztikai imázsterméket, amelyben az egész évet átfogják a rendezvények. Ezek közé tartozik az Advent Győrben, a Barokk Bál, a Barokk Esküvő, a Győri Bornapok – Bor-, Borlovag és Gasztronómiai Fesztivál, a Győri Könyvszalon, a Győri Nép- és Világzenei Fesztivál, a Győri Rotary Fröccsnapok, a Győri Tavaszi Fesztivál, a Győrkőcfesztivál, a Magyar Táncfesztivál és Gyermek Táncfesztivál, valamint a Szent László Napok programsorozata.
A fejlesztés részeként színpadtechnikai, hangtechnikai, fénytechnikai és vizuáltechnikai eszközöket, valamint mobil lelátókat vásároltak, mert a rendezvénykínálat fenntartásához elengedhetetlen volt, hogy az infrastrukturális és szervezeti háttér rendelkezésre álljon. Az eszközöket a Győr Projekt Kft. üzemelteti.
A tájékoztatás szerint mindegyik rendezvény látogatott, a fesztiválok és koncertek már nemcsak a győrieket mozgatják meg, hanem a régió más településeiről, valamint Ausztriából és Szlovákiából is egyre több látogatót csábítanak a városba.