V. Németh Zsolt a Hungarikum falu megnyitóján hangsúlyozta: a fesztiválturizmusnak is köszönhető, hogy az elmúlt években a turisták körében megnőtt az érdeklődés Magyarország iránt. ?A több százezreket vonzó Sziget fesztivál remek lehetőséget nyújt arra, hogy bemutassuk nemzeti értékeinket és megszólítsuk a fiatalokat, hogy lássák, mivel járult hozzá hazánk a világ értékeihez? ? mondta.
Felhívta a figyelmet arra, hogy az idei évben a ?játék? témája köré szervezett programokkal várják az érdeklődőket. Mint mondta: a magyar hagyományos gasztronómiai kínálat mellett magyar népi viselettel, valamint zenével és tánccal is megismerkedhetnek a látogatók. Lipcsey György, az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető igazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy az érdeklődők a kvízjátékok mellett filmvetítésen vehetnek részt, valamint megismerkedhetnek a Puskás-örökséggel is.
Az ügyvezető igazgató kiemelte, hogy mára már hatvan taggal büszkélkedhet a magyar nemzeti értékeket felvonultató Hungarikumok gyűjteménye, amelyből kiállítás is látható a faluban. Hangsúlyozta: ?ahhoz, hogy egy termék hungarikum lehessen, számos olyan speciális kritériumnak kell megfelelnie, amellyel nemcsak egy ország jellegzetességét mutatja be, hanem egyediségével kitűnik a többi hasonló termék közül?. Lipcsey György emlékeztetett arra, hogy az Agrármarketing Centrum eddig 25 nemzetközi kiállításon és több mint 30 hazai rendezvényen való részvétellel népszerűsítette a hungarikumokat. A Hungarikum falu vetítésein a Karcagi birkapörkölttel, a busójárás hagyományával, valamint a táncház módszereivel ismerkedhetnek meg a fesztiválozók.
Forrás: MTI
Fotó: kormany.hu