Oleg Konsztantyinovics Antonov Moszkvában látta meg a napvilágot. Számos motoros és vitorlázó géptípust alkotott. 1946-tól önálló tervezőirodát vezetett, itt tervezett vitorlázó gépei "A", szállítógépei "An" típusjellel készültek. Az AN-2 típusú gépe minden bizonnyal az egyik leghosszabb élettartamú repülőgépek egyike, hiszen 22 ezer darabot állítottak belőle elő, s e típus az 1940-es évek közepétől üzemel a Szovjetunióban és sok más országban is. Irodájában, amely Novoszibirszkben jött létre, s 1952-ben települt át Kijevbe, sorra születtek az An-10, An-12, An-22, An-72 és An-124 jelű gépek. Ez utóbbi, a Ruszlán 150 tonna hasznos terhet képes szállítani. Az 1960-as évek elején kezdődött a személyszállító gépek fejlesztése, ukrán, orosz és román légtérben még ma is közlekednek az AN-24-es és AN-28-as repülők. 1993-ban készült el az Antonov-gyárban a világ akkor legnagyobb, hat sugárhajtóműves repülőgépe, az An-225 (Mrija, azaz Álom), amely 250 tonna teher szállítására képes. A gépet csak két példányban gyártották, 2001-re tervezték átalakítását személyszállításra.