A darab új színpadi verziójának megírásához, amely ifj. Alexandre Dumas A kaméliás hölgy című regénye és drámája, valamint Giuseppe Verdi Traviata című operaműve alapján készül, párizsi kutatóútra indult pár évvel ezelőtt a rendező és a darab dramaturgja, Adorján Beáta. A nagyszínpadi verzió után most egy olyan, a performansz és a film technikáival dolgozó előadásban gondolkoznak, amely a Csokonai Irodalmi Labor szinte valamennyi terét, a balkont és az azokhoz vezető lépcsősort is használná,
így a nézők már az épületbe való belépésükkor a színházi előadás részeseivé válnak.
A színészek vezetik majd a néző figyelmét, nemcsak úgy, hogy a színpadon vannak, hanem vendéglátók is lesznek.
A kaméliás hölgy története nemcsak a regényből, de annak színpadi változatából is széles körben ismert, sőt Traviata című zenei átirata bejárta a világ operaházait is. A botrányos „bukottnő-történetek” mindig is részei voltak az emberiség történetén átívelő különböző koroknak, részleteikben azonban többnyire a kulisszák mögött maradtak. A nemekkel, a szerelemmel, a testiséggel való ismerkedés sok esetben tabutéma.
A kaméliás hölgy című regény olyan nézőpontokból meséli el az eseményeket, amelyeken keresztül egyszerre látunk bele a botrány áldozatainak helyzetébe, olyanokéba, mint a híres kurtizán, Marguerite Gauthier, aki már-már beletörődött sorsába, és megpróbálja az adottból a legjobbat kihozni és olyanokéba is, mint az anyagilag lecsúszott, de arisztokrata mivoltát látszatban továbbra is őrizni próbáló Armand Duval. Találkozásukból nemcsak szerelem születik, de küzdelem is egy olyan rendszer ellen, melyben a pénz mindennél nagyobb úrnak mutatkozik, az ember lelke és teste pedig ennek függvényében termékként megvásárolható.
A darab főbb szerepeit Ráckevei Anna, Florian Leona, Horváth Julianna és Vasvári Csaba játsszák. Az énekes szerepekben Nagy Kíra és Antoni Norbert láthatók majd. A díszleteket és a jelmezeket Kupás Anna tervezte, a zeneszerző Bakk-Dávid László.
A fotókat Máthé András készítette.