Menekülés Los Angelesből - THE GREAT ESCAPE ARTIST

Egyéb

Nos, kérem szépen, a lemez valóban profi, megalkotott, a maga nemében kifogástalan, rádióbarát indie-rock album. De miért lenne ez baj, hiszen ezek az egykoron példamutatóan züllött életet élő, de mára szintén példamutatóan tiszta rockerek nem spórolták ki a zenés szemfényvesztésből az invenciót, a leleményességet és a furfangot? Miért legyen a húsz év alatt csak négy lemezt összehozó zenekar új albuma olyan, mint a sokat emlegetett első kettő? Vannak, akik részint a U2-hoz hasonlítják a The Great Escape Artist műsorát, pedig, valljuk meg: a 15 éve permanens alkotói válságban lévő U2 csak szeretne egy ennyire innovatív, mély tónusú, megélt, szuverén lemezt összehozni. Persze, nem hibátlan a munka, de Perry Farrell, Dave Navarro, Stephen Perkins és a vendégjátékra szerződött David Sitek átlagon felül teljesített. Olyan bizonyítékok állnak rendelkezésünkre, mint az Underground, az End To The Lies, a Curiosity Kills, és az Inresistible Force? És ez csak az első négy szám. Persze, innen sem ül le a lemez, a szenzációsan kevert produkció még jócskán tartalmaz meglepetéseket. Például nélkülözi a funkos és amerikai rockos ízeket. Úgy tűnik, mostanában inkább Simple Minds-ot, Tears For Fears-t, Missiont, Muse-t és U2-t hallgattak, de a hatások ellenére is sajátjuk ez a sötét tónusú, elektronikával hőkezelt, minőségi indie-rock kozmosz.

Itt van a Twised Tales (na jó, ez tényleg U2-s lett), az Ultimate Reason is vagy az I?ll Hit You Back, és ez a hét kifogástalan szám bőven elég az üdvösséghez. A Rich Costey producer (Muse, Franz Ferdinand, Interpol) és David Sitek (a TV On The Radio kulcsembere) bábáskodásával megjelent lemez érett férfimunka, mely nem a szörfdeszka, a mély dekoltázsok és a pumpálós indie-metál igézetében fogant. A derék muzsikusok olyan pontról nézik a világot, ahol inkább az óceán végtelenét lehet érzékelni, mintsem a napozóteraszon a vádlijukat krémező csajokat. A Jane?s Addiction vastag, melodikus, mégis finomra polírozott dalai ezúttal nélkülözik a szexi, groove-os lüktetést, de pont ez a jó bennük. Los Angeles körzővel és vonalzóval tervezett agglomerációs pokla helyett a Jane?s Addiction zenéjében végre feltűnik az európai horizont.