- Hogy került a Predator-projekt közelébe?
- Még 1994-et írtunk, amikor felkértek a forgatókönyv megírására, de akkoriban túl sok minden jött közbe. Mivel a sztori egy idegen bolygón játszódik, ezért nagyon sok speciális effektus kellett hozzá, ami tizenhat éve még rengeteg pluszköltséget és nehezen kivitelezhető látványt jelentett. A könyv így fiókba került, és a Fox egész más irányba vitte el a figurát az Alien vs. Predator mozikkal. Ez így volt egészen addig, amíg nem látták, hogy mi történik Batmannel, és hogyan tud teljesen megújulni egy klasszikus karakterre építő széria. Ők is valami hasonlót akartak tenni a Predatorral, és rátaláltak a forgatókönyvemre. Pont valami hasonlót kerestek.
- Ez az első alkalom, hogy egy kész franchise-ba száll be. Miért részesítette ezt előnyben egy teljesen új ötlet megvalósítása helyett?
- Amikor arra vártam, hogy megkapjam a pénzt a Desperado leforgatására, csak egy írói munka erejéig szálltam be a Ragadozókba. Megalkottam ezt az új bolygót, elkészítettem a történetet, és tisztáztam magamban, hogy ez kész, ennyi volt, és nem én fogom megrendezni. Ezért is volt furcsa, amikor ennyi évvel később megkeresett a stúdió a rendezés lehetőségével, ami nagyon csábító volt, csak akkor éppen egy másik mozi rendezésével voltam elfoglalva. Viszont felajánlottam, hogy producerként bábáskodnék felette, a saját Troublemaker Studios-om gyártaná, és találnék hozzá egy rendezőt, és így továbbra is a sztori közelében maradhatnék, ők pedig rábólintottak az ötletre.
- A választott rendező, Antal Nimród nagyon szenvedélyes a filmmel kapcsolatban, és egy igazi Predator-fan.
- Mi vagyunk "Nimrodriguez". Azonnal egymásra hangolódtunk. Ahogy bejött hozzám és helyet foglalt, egyből beszélgetni kezdtünk. Azt gondoltam, hogy "Szívesen lógnék ezzel a fickóval. Szívesen csinálnék filmet ezzel a fickóval. Már csak fel kell tennem neki néhány kérdést, és megnéznem a korábbi filmjeit". Ő egyértelműen a megfelelő ember volt. Egy hatalmas Predator-fan. Van úgy, hogy találkozol valakivel, és azonnal tudod, hogy megvan benne a szükséges energia. Amikor elkezdtük a közös munkát, és a szörnytervek közül válogattam, pont azokat pécéztem ki, amiket ő is kiválasztott. Hasonló az ízlésünk, bár különböző a stílusunk.
- Nem vállalt túl nagy rizikót azzal, hogy főként olyan színészeket választott, akiknek korábban nem sok szerencséjük volt az akciózsánerhez?
- Az ember mindig próbálja a lehető legjobb filmet leforgatni. Fel akarod rázni a sorozatot. Klasszikus karaktereket akarsz létrehozni, és ehhez miért ne használhatnál olyan színészeket, akik ezeket képesek megjeleníteni? Ha van egy kiváló forgatókönyved, ahhoz kiváló színészek dukálnak. Sokkal hihetőbb, impozánsabb és jobb lesz tőlük a film. Amikor a Sin Cityt forgattam, ott is arra törekedtem, hogy a lehető legjobb színészekkel vegyem körbe magam. Tudod, hogy képregényfilmet forgatsz, de mégsem eszerint castingolsz (nevet). Ez a tapasztalat vitt rá arra, hogy egy Oscar-díjas színészt, Adrien Brodyt kérjem fel a főszerepre, aki sokkal érdekesebb, mint egy kigyúrt csávó, vagy egy olyan színész, akit ezerszer láttunk már hasonló szerepben.
- Hitchcocknak is megvannak a maga szőkéi, és létezik egy tipikus "Rodriguez-nő" is, aki különösen akkor működik igazán, ha csupa alfahím veszi őt körül.
- Alice Braga egyszerűen csak a legjobb volt erre a szerepre. Nem kimondottan egy latinára volt írva, és ő sem játszik tipikus latinát. Régóta nagy rajongója vagyok. Amikor láttuk a felolvasáson, azonnal kérdeztük, hogy "nem tudnánk őt azonnal szerződtetni" (nevet)? Szeretem az erős nőfigurákat a filmjeimben, ami talán részben annak köszönhető, hogy öt lánytestvér között nőttem fel. Azt mindenképp el akartuk kerülni, hogy csak azért legyen a filmben, mert egy nőnek is lennie kell, és igazából akár egy férfi is eljátszhatta volna a szerepet, ha megcseréljük a nevét. Alice tökéletes volt ahhoz, hogy életre keltse az elképzeléseinket.
Rodriguez a low-budget (alacsony költségvetésű filmek) mestere. A stúdiók imádnak vele dolgozni, mivel a szokásos ár töredékéből kihoz látványos mozikat, és a spórolás a végeredményen sosem látszik. Eddigi legdrágább filmje a Sin City és a mostani Ragadozók volt, negyven-negyven millió dolláros költségvetéssel.
A Kémkölykök-széria 2002-ben készült második része óta kivétel nélkül minden filmjét digitális kamerával forgatta.