A Trafó és a Francia Intézet bemutatja:
Michel Kelemenis (F): Aphorismes géométriques / tánc
2007 december 19-20. (Sz-Cs) 20h
Jegyár: 1800 Ft, diákjegy: 1400 Ft, a Trafó bérlet érvényes!
Koreográfia a letisztultság és az egyszerűség jegyében!
Négy táncosnő a színpadon, négy körülhatárolható személyiség, négy egyéni világ. Egy dologban azonban mégis azonosak: gyönyörűek, törékenyek és egyedül vannak. Michel Kelemenis koreográfiája tisztelgés a nő előtt, aki van elég bátor ahhoz, hogy a társadalmi elvárásokkal szembeszegülve egyénisége és vágyai alapján határozza meg önmagát.
A négy fiatal lány a szemünk előtt válik érett, öntudatos és nem utolsó sorban rendkívül vonzó nővé. A testet, lelket megnyomorító fekete fűző gyöngyházfényű selyemruhácskának adja át a helyét. A táncosok pedig, mint bábjuktól megszabadult pillangók, élvezhetik végre a testük adta új lehetőségeket, a fényt és a teret.
Az előadás zenei anyaga a koreográfus tánchoz, tágabb értelemben az egész kortárs művészethez való különös viszonyáról vall. Az alkotó művészi koncepciója már a kezdetektől a tánc és zene kölcsönös egymásra hatásán alapszik. Ebből a termékeny szimbiózisból születnek azok a mozdulatok és lépések, melyeket csak az ő koreográfiáiban láthatunk. A francia származású koreográfus - aki maga is a kortárs zene nagy rajongója - öt mai zeneszerző művét használta fel munkája során. A Marseille-i Nemzeti Zeneszerző Központ (GMEM) által kiadott konkrét, elektronikus és instrumentális darabok nemcsak keretet szolgáltatnak a koreográfiához, hanem azzal kölcsönhatásban állnak össze egységes egésszé.
Michel Kelemenis ugyan táncosként kezdte pályáját, híressé azonban már mint koreográfus vált. 1989-ben saját társulatot alapított Association Plaisir d'Offrir néven, mely egy azóta is működő tánccsoport Marseille városában. A művész több nagynevű francia és nemzetközi táncintézetnek készít rendszeresen koreográfiát. Kelemenis az idők során kialakította egyéni hangját, melyet leginkább művei megkomponáltságáról, eleganciájáról és a részletek kidolgozottságáról ismerhetünk fel. Alkotásai kellő mélységgel, ugyanakkor rengeteg humorral többnyire olyan örökérvényű témákat járnak körül, mint a szerelem, az emlékezés vagy a magány.
A dance of great clarity, in total simplicity
Four women on stage, four different personalities, four individual worlds. Still they are equivalent in a certain way: they are beautiful, fragile and lonely. Michel Kelemenis' choreography gives honour to all women who have the courage to determine themselves through their opposition to social expectations. Four young ladies are growing up in front of our eyes and become mature, self-conscious, and last but not least, very attractive women.
The musical material of the performance proves the specificity of the relationship set between Kelemenis and contemporary art. Since the beginning the choreographer's artistic concept has been based on the interdependence of dance and music. From this fruitful symbiosis movements and steps are born that are characteristic only for Kelemenis' performances.
Koncepció és koreográfia/general concept and choreography: Michel Kelemenis
Előadják/performers: Caroline Blanc, Séverine Bauvais,Virginie Lauwerier, Claudine Zimmer
Zene/music:
Cantus primus & Cantus ultimus Olivier Stalla
Dear kokon Inge Morgenroth
Le voyage d'Hiver Patrick Portella
Rituellipses Stephan Dunkelman
Aux portes de la nuit Georges Boeuf
Jelmez/costumes: Blanche de la Taste and Aline Desherbais, Guérilla Couture
Fény/light: Jean-Hughes Molcard
Producerek/coproduction :
Centres chorégraphiques nationaux of Biarritz, of Mulhouse/Ballet du Rhin, of Grenoble/Gallotta, of Marseille/Ballet National de Marseille, and GMEM/Centre national de création musicale, Marseille
Támogatók/with the support of: Francia Intézet, Adami, CULTURESFRANCE